2010-02-19, 03:18
Medlem
hejdamans avatar
Ja, nu har jag redan skrivit frågan. Men det är så här iaf att jag flyttade ifrån Norge i okober 2008 och jag hade glömt av att jag hade pengar på ett konto där. Jag har inte rört kontot på över ett år. Är det nån som vet om jag kan få tag i dom pengarna utan att behöva åka dit? Det hade ju varit jättejobbigt. Förlåt mig om jag har postat detta i fel tråd men jag visste faktiskt inte var jag skulle ha postat det annars.

Tack på förhand om nån kan hjälpa mig med denna.
Citera
2010-02-19, 04:22
Medlem
shizophrenics avatar
Huuuur svårt är det att åka ? :P
Citera
2010-02-19, 04:39
Medlem
Infekterads avatar
Det bästa är nog om du ringer din norska bank och hör med dom!
Citera
2010-02-19, 07:46
Medlem
Vad menar du med att "åka dit"?
Får du pengar från soc eller?
Citera
2010-02-19, 08:24
Medlem
unsungs avatar
Ekonomi övrigt -> Privatekonomi

// moderator
Citera
2010-02-19, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hejdaman
Ja, nu har jag redan skrivit frågan. Men det är så här iaf att jag flyttade ifrån Norge i okober 2008 och jag hade glömt av att jag hade pengar på ett konto där. Jag har inte rört kontot på över ett år. Är det nån som vet om jag kan få tag i dom pengarna utan att behöva åka dit? Det hade ju varit jättejobbigt. Förlåt mig om jag har postat detta i fel tråd men jag visste faktiskt inte var jag skulle ha postat det annars.

Tack på förhand om nån kan hjälpa mig med denna.

Alla banker har samarbetspartners. Kolla på din banks hemsida vilken som är deras svenska.

Lycka till
Citera
2010-02-19, 17:10
Awaiting Email Confirmation
wk123s avatar
Det du kan testa är att faxa över dokument som styrker att du är du, sen be dom avsluta kontot och flytta över pengarna till ditt svenska konto.
Citera
2010-02-19, 20:28
Medlem
Identisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Vad menar du med att "åka dit"?
Får du pengar från soc eller?

Tror han menade utan att behöva åka till Norge. dit = Norge
Citera
2010-02-20, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Identisk
Tror han menade utan att behöva åka till Norge. dit = Norge

Då är det väl bara att logga in och flytta över pengarna eller om man inte haft det innan skaffa internetbank där?
Citera
2010-02-20, 19:50
Medlem
hejdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wk123
Det du kan testa är att faxa över dokument som styrker att du är du, sen be dom avsluta kontot och flytta över pengarna till ditt svenska konto.

Jag får väl testa det. Jag ska gå till nordea på måndag och kolla vad man kan göra. Det hade ju varit gott att få tag i dom pengarna. Banken vet nog hur man ska göra. Jag kommer ihåg när jag var hemma en sommar och det var ett jävla problem att få över pengar till mitt svenska konto. Men tror ni jag kanske har fått nån ränta? Dom har väl legat där sen hösten 08.

Haha. Jag menar åka över till Oslo. Jag skulle ju kunna göra det. Men det är ett heldags projekt. Jag får åka riktigt tidigt på morgonen. Och jag vet inte ens om det finns några pengar. Jag är inte 100% säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in