2010-02-18, 18:24
Bannlyst
Det ligger till såhär att jag kör i vanliga fall vista men i måndags när jag skulle boota om så vägrar den starta utan får blue screen på nån fil som heter crcdisk.sys. Efter jag inte fått igång den mer så pallar jag inte längre utan installerar XP på en annan HD.

Jag har nu ett problem i att jag glömt en hel del av de passwords som jag hade sparat i firefox på min vista HD.

Jag kommer åt vista partionen i XP men finns det nåt sätt jag kan komma åt lösenorden på den?

En bifråga är ju om nån vet hur man fixar det jävla felet i vista om nån vet vad det är.. läste en del på webben och där var nån som sa man skulle radera nån stdp fil eller nåt sånt men det funka inte för mej.
Citera
2010-02-18, 22:55
Medlem
Fenrers avatar
Testat att flytta över profilkatalogen för FF från Vista disken?
Citera
2010-02-18, 23:02
Bannlyst
nja jag testa o flytta över hela vista mappen men det funka inte typ..

Men det spelar ingen roll längre för det lösenordet som var viktigast fick jag tag på ändå. Så det löste sig.

Nu bajsar jag på vista o installerar Win7 istället.
Citera
2010-02-18, 23:11
Medlem
Fenrers avatar
Ok, bra det löste sig.

Det räcker inte att bara flytta över, sökvägarna är inte samma och profilkatalogen har ett annat namn, så man måste trixa lite för att få till det.
Citera
2010-02-19, 17:29
Medlem
paltmoss avatar
hxxp://securityxploded.com/download/FirePassword_bin.zip

key3.db, cert8.db & signons.txt är nödvändiga för att de ska fungera, hittas i typ C:\Documents and Settings\dinuser\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\~~~~~~.default
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in