• 2
  • 3
2008-04-09, 22:36
Medlem
borntokills avatar
4 år gammal tråd "punkt" nu aja, åter till saken. Ja, det finns pipor man kan stoppa in ett cigarettfilter i, om man tar isär munnstycket från koppen finns det plats för sådant där. annars har de flesta pipor ett inbyggt metallfilter. Fast de är inte till för att filtrera, utan mer för att det inte ska komma tobak in i munnstycket, fast det slipper man ändå när man lärt sig att packa.
Citera
2008-06-15, 15:02
Medlem
Hej

Har även jag funderat på piprökning som livsnjutningsverktyg. Min vilja är att sitta och softa med en god whiskey och en långskaftad pipa (inte nödvändigtvis "saganomringen"-lång men en sådär 20-25cm skulle sitta fint) insåg att länkar och liknande var något förlegade och undrar om det finns tipps på bra ställe att införskaffa sådant??
väl mött! /sharper
Citera
2008-06-15, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theestet
Har även jag funderat på piprökning som livsnjutningsverktyg. Min vilja är att sitta och softa med en god whiskey och en långskaftad pipa (inte nödvändigtvis "saganomringen"-lång men en sådär 20-25cm skulle sitta fint) insåg att länkar och liknande var något förlegade och undrar om det finns tipps på bra ställe att införskaffa sådant??
väl mött! /sharper
Glöm det!! Hittade http://www.whiskycenter.se/Cigarrbut...utik_Butik.htm
grymt bra sida!!
Citera
2008-06-30, 01:35
Medlem
Paparobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combat84

När vi köpte ena pipan hade vi en polare med oss som är 18, han fick visa legg.
Vi gick sen tillbaka för att köpa en till, men ingen av oss var 18 (fyller snart).

Var det inte 18-årsgräns på FB 2004? Om inte så missade jag tydligen nåt...
Citera
2008-06-30, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combat84

När vi köpte ena pipan hade vi en polare med oss som är 18, han fick visa legg.
Vi gick sen tillbaka för att köpa en till, men ingen av oss var 18 (fyller snart).

Citera
2008-07-01, 17:44
Medlem
Danneehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdurN

Ca fyra år sen, då fick man vara under arton år, eller hur?
Citera
2008-07-01, 19:13
Medlem
Den ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Radarkontakt
Hade ju varit ascoolt med en sån jättelång pipa som de röker med i sagan om ringen. Den är ju nästan över 1/2 meter lång. Vet någon om/var man kan köpa en sådan?

Här har du en snygg en:
HTML-kod:
http://www.jisonprodukter.se/stanwell_hc_stor5.html
Citera
2008-07-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den onde
Här har du en snygg en:
HTML-kod:
http://www.jisonprodukter.se/stanwell_hc_stor5.html

Den pipan var riktigt snygg! Synd att dem inte säljer till privat personer bara =/
Citera
2008-07-02, 23:20
Medlem
tobaksaffären här i stan köper hem från jisonprodukter, så det är bara att knata in och beställa vad man vill ha, du kanske har sån tur att din lokal tobaksaffär tar därifrån med
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in