Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-02-17, 18:47
Medlem
I sommras träffade jag en tjej som jag självklart hade oskyddat sex med Därefter fortsatte vi träffas i ca 2 månader och hade sex då och då.

Nu kom jag på att jag för ca 3 månader sedan blev lite förkyld och fick feber och diarré i ett par dagar och vad jag har läst på nätet så kan det vara tidigt symptom för HIV. Tjejen visade sig vara ett riktigt tjackluder och knarkar konstant, det var därför jag dumpade henne. Båda är 18 år gamla.

Efter min lilla "sjukdom" så har jag mått hur bra som helst, tränar väldigt mycket också och har inte känt mig "konstig" på något sätt alls. Var på ungdomsmottagningen idag och lämnade in blodprov och nu känner jag mig nojjig som fan.. Vad tror ni?
Citera
2010-02-17, 18:51
Medlem
EvilTouchs avatar
Jag tror att det du hade var just en förkylning med feber och diarré, simple as that.
Citera
2010-02-17, 19:03
Medlem
BlueStars avatar
Ett typiskt tecken på en primär HIV-infektion (som drabbar mindre än hälften av de smittade) är svullna lymfkörtlar, många får även utslag på de övre delarna av ryggen och bröstkorgen:

Citat:
Symtom på primär HIV-infektion ses hos 50% av smittade patienter

* Symptomdebut 1-4 veckor efter smittotillfället (vanligtvis cirka 2 veckor)
* Symptomduration vanligtvis 1-2 veckor (ibland bara några dagar och ibland upp till en månad)
* Ofta mononukleosliknande sjukdomsbild med feber, faryngit (ibland med ulcerationer munslemhinna och svalg) och lymfkörtelförstoring
* Drygt 50% har utslag (makulösa röda efflorescenser på övre delen av thorax och rygg, ibland också på ansikte, armar och lår)
* Serös meningit/meningoencephalit förekommer ibland

Källa: http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=164

Hade du något av dessa symptom, framför allt då svullna lymfkörtlar? Om inte så är det inte alls säkert att dina symptom var tecken på en primär HIV-infektion, därmed inte sagt att du inte kan vara smittad i alla fall.
Senast redigerad av BlueStar 2010-02-17 kl. 19:05.
Citera
2010-02-17, 19:04
Medlem
Kattbondens avatar
Så jävla "enkelt" är det inte att få HIV, tagga ner.
Citera
2010-02-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Ett typiskt tecken på en primär HIV-infektion (som drabbar mindre än hälften av de smittade) är svullna lymfkörtlar, många får även utslag på de övre delarna av ryggen och bröstkorgen:

Källa: http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=164

Hade du något av dessa symptom, framför allt då svullna lymfkörtlar? Om inte så är det inte alls säkert att dina symptom var tecken på en primär HIV-infektion, därmed inte sagt att du inte kan vara smittad i alla fall.

Nej, jag har inte fått några svullna lymfkörtlar. Däremot är jag lite blå om ljumskarna med så har jag haft långt innan jag blev sexuellt aktiv.
Citera
2010-02-17, 20:23
Medlem
Audacias avatar
Jag vill inte ringakta dina känslor, men du måste väl erkänna att du själv förstår att de symptom du angivit är något vi alla får from time to time utan att vara "allvarligt sjuk" för den sakens skull!?
Sen precis som Kattbonden skriver så är det faktiskt ganska svårt att bli smittad via samlag.
Jag själv arbetar med ibland hiv smittade, och som jag fått förklarat för mig, så är det 1 på 8000 att bli smittad om du tar en droppe hiv smittat blod och droppar ner i ett öppet sår. Så chansen att bli smittad via (vad jag antar iaf) vaginalt sex är tämligen liten!

Hoppas allt löser sig för dig!
Citera
2010-02-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Jag vill inte ringakta dina känslor, men du måste väl erkänna att du själv förstår att de symptom du angivit är något vi alla får from time to time utan att vara "allvarligt sjuk" för den sakens skull!?
Sen precis som Kattbonden skriver så är det faktiskt ganska svårt att bli smittad via samlag.
Jag själv arbetar med ibland hiv smittade, och som jag fått förklarat för mig, så är det 1 på 8000 att bli smittad om du tar en droppe hiv smittat blod och droppar ner i ett öppet sår. Så chansen att bli smittad via (vad jag antar iaf) vaginalt sex är tämligen liten!

Jo, absolut. Blev bara nojjig när jag började tänka på timingen och att jag kom på att jag faktiskt inte hade testat mig på ett bra tag och har legat med över 10 tjejer sen jag testade mig sist..

Går allt det här bra då jävlar i mig ska jag aldrig mer ha oskyddat sex med okända brudar.

nu känns iaf allt mycket bättre
Citera
2010-02-17, 20:36
Medlem
GROTTULFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia

Den är t o m ännu lägre vad gäller överförsel från kvinna till man. Risken att smittas av en tjej, som kille då alltså, är beräknat till 0,04%. Du kan nog simma lugnt, men i vilket fall så håller jag tummarna för dig
Citera
2010-02-17, 20:46
Medlem
Plottis avatar
Och visas det inte typ att man har hiv några år efter man har haft sex med en smittad?
Citera
2010-02-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Och visas det inte typ att man har hiv några år efter man har haft sex med en smittad?

3 månader sa de på Ungdomsmottagningen.
Citera
2010-02-17, 20:54
Medlem
GROTTULFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti

Vanligtvis så insjuknar man i en tyngre infektion efter nån månad då man kan påvisa en godtycklig halt av antikropar.
Citera
2010-02-17, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROTTULF
Vanligtvis så insjuknar man i en tyngre infektion efter nån månad då man kan påvisa en godtycklig halt av antikropar.

Någon "tyngre" infektion har jag inte varit med om

Men jag menar nu så mår jag ju bra. Jag är pigg, pallar träna hela tiden.. är det bra eller spelar det egentligen ingen roll hur jag mår just nu?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in