Ska åka och kolla hockey ikväll på Hovet och tänkte ta bilen. Jag har tagit körkort för några veckor sedan och mitt lokalsinne är uruselt. Brukar åka med en polare dit och han kan en himla massa parkeringar men jag kommer inte ihåg en enda en (vad det är för gata eller hur jag hittar dit...). Han är utomlands nu och har ingen telefon med sig så jag kan inte kontakta honom.
Är det någon som vet någon billig/gratis parkering med 5-10 min gång till Globen? Tänkte köra efter gps så adress uppskattas.
Ska åka och kolla hockey ikväll på Hovet och tänkte ta bilen. Jag har tagit körkort för några veckor sedan och mitt lokalsinne är uruselt. Brukar åka med en polare dit och han kan en himla massa parkeringar men jag kommer inte ihåg en enda en (vad det är för gata eller hur jag hittar dit...). Han är utomlands nu och har ingen telefon med sig så jag kan inte kontakta honom.
Är det någon som vet någon billig/gratis parkering med 5-10 min gång till Globen? Tänkte köra efter gps så adress uppskattas.
Tack!
Utanför systembolaget nere vid Slakthusområdet finns det väl? Vet dock inte vad det kostar där..
Den länkade parkeringen är numera avstängd då de ska bygga nya arenan där. Sikta Gullmars eller Skärmarbrinks bostadskvarter för gratis gatuparkering. Se upp med skyltningen bara för det är en stor del reserverad för just boende och evenemangsdagar knallar lapplisorna runt. Annars blir det väl att betala dyrt för garaget vid Globen City.
Tack!
På bl.a. Pastellvägen och Burspråksvägen (på "andra sidan" Nynäsvägen sett från Globen) finns det parkeringar (både betal och gratis). Därifrån är det bara att knata över bron till Hovet. Tar max 5 min.
det är ont om parkeringar där men i p-garagen så kostar det ca 100 spänn så om ni är fler i bilen så blir det ju ingen våldsam summa. är du ensam däremot kan jag förstå dej. men på arenavägen så kan man ju parkera längs gatan, dock kanske bara 1 timme?