• 3
  • 4
2010-08-07, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta
Jag har gtt in i systemegenskaper och pillat p prestandaalternativen. Nr det gller utseende s r det enda som r ibockat "Aktivera visuell stil", "Utjmna kanterna p skrmteckensnitt" & "Aktvera skrivbordssammansttning". S det ser fortfarande snyggt ut, utan att det drar p prestandan.

Sen har jag ven satt prioritet fr processer fr bakgrundsprocesser istllet fr program. Jag kade ocks det virtuella minnet till 3 Gb.

Sen gick jag igenom en massa Microsoft-tjnster i autostarten i msconfig. Fast dr hann jag bara med en fjrdedel innan jag trttnade och lt resten vara p. Mest stngde jag av grejer som minneskortsstd (nn i familjen fick fr sig att pilla ut ett minneskortet med en matkniv s det funkar inte lngre), Tablet PC, vissa ntverkstjnster och annat liknande krafs som jag troligen aldrig kommer anvnda.

Just det, gick ven igenom "Aktiver eller inaktivera windowsfunktioner" i Lgg till ta bort program.

EDIT: Stngde ocks helt av skfunktionen i Windows... ngrar det lite, blev van vid skrutan i startmenyn sen jag hade Vista. Jag hittar heller inte den vanliga skfunktionen s dr gjorde jag ett litet misstag.
Du lever i r 2000 d man bra hade 128mb ram
Citera
2010-08-07, 22:25
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Du lever i r 2000 d man bra hade 128mb ram

Ja, eller s anvnder jag datorn fr annat n att runka till internetporr
Citera
2010-08-07, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta
Ja, eller s anvnder jag datorn fr annat n att runka till internetporr
Bra svar,

Citera
2010-08-07, 23:16
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Bra svar,

Vad vill du ha ett serist utlgg fr din vrdelsa kommentar? Vad ball du r din bonde.
Citera
2010-08-07, 23:23
Medlem
SilentVictorys avatar
Det enda jag har gjort r att stlla in s den bootar med bda krnorna.
Om det hjlper vet jag faktiskt inte, det lter snabbare n att boota med en

Har ven en frga som passar bra i trden.
Vet inte om Win7 har optimerats s att processorn gr ner i "vilolge" om man bara sitter och slsurfar och tar det mest lugnt framfr datorn.

Fr nr jag t.ex ska starta upp en mapp med massa bilder i s hr man hur processorn liksom startar upp fr att brja arbeta, vilket aldrig mrktes av nr jag anvnde XP.
Detta gr att det tar ngon sekund innan mappen ppnas.
Gller ven processer som att starta upp word o.s.v.

Har letat efter om det finns ngon instllning, men verkar inte hitta ngot.
Ngon som har en aning om vad jag menar eller som kanske har en lsning p detta?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in