2010-02-17, 13:57
Medlem
Zentios avatar
Ungefär för ett år sen hade jag en utlandspraktik i norra Italien (Piemonte). Under mina 3 månader kom jag väldigt nära människorna jag jobbade med, det jag märkte direkt var att det hängde olika fascist märken runt om kring i restaurangen jag arbetade i (Guide Michelin belönad krog).

Ägaren var barndomsvän med Paolo Di Canio vilket säger en hel del, en annan ung kille jag arbetade med lyssnade ganska ofta på Mussolinis tal. Han hatade alla marockaner o albaner i landet. Hände ofta att han kom och berätta en och en annan historia om när han och hans vänner hade varit ute och slagits mot Marocchini (marockaner). Tjejen som diskade var från makedonien och blev väldigt dåligt behandlad, kan ta upp ett exempel.. En dag så hade vi några chokladbakelser till efterätt på lunchen och alla gick och tog varsin. När den här tjejen skulle ta en egen så fick hon inte, hon kunde äta upp det chefen lämnat kvar på sin talrik vilken var ioförsig mer än hälften. Nu undrar jag, hur kan det komma sig att jag som svensk blev så väldigt bra behandlad av dem här människorna? När jag ställde frågan kill en kille så fick jag i svar:
- ehh because swedish girls are very hot! Jag menar kom igen liksom!
Citera
2010-02-17, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zentio
Ungefär för ett år sen hade jag en utlandspraktik i norra Italien (Piemonte). Under mina 3 månader kom jag väldigt nära människorna jag jobbade med, det jag märkte direkt var att det hängde olika fascist märken runt om kring i restaurangen jag arbetade i (Guide Michelin belönad krog).

Ägaren var barndomsvän med Paolo Di Canio vilket säger en hel del, en annan ung kille jag arbetade med lyssnade ganska ofta på Mussolinis tal. Han hatade alla marockaner o albaner i landet. Hände ofta att han kom och berätta en och en annan historia om när han och hans vänner hade varit ute och slagits mot Marocchini (marockaner). Tjejen som diskade var från makedonien och blev väldigt dåligt behandlad, kan ta upp ett exempel.. En dag så hade vi några chokladbakelser till efterätt på lunchen och alla gick och tog varsin. När den här tjejen skulle ta en egen så fick hon inte, hon kunde äta upp det chefen lämnat kvar på sin talrik vilken var ioförsig mer än hälften. Nu undrar jag, hur kan det komma sig att jag som svensk blev så väldigt bra behandlad av dem här människorna? När jag ställde frågan kill en kille så fick jag i svar:
- ehh because swedish girls are very hot! Jag menar kom igen liksom!

För att svenskar inte kommer till Italien som parasiter. Det är tragiskt att så många albaner tror att dom är italienare när italienare snarare ser dom som smutsfolk.

Något man måste förstå med italienare är att dom visar vad dom känner istället för oss svenskar. Jag är övertygad om att dom flesta svenskar hyser samma åsikter som italienarna, det är bara så att vi har problem med att uttrycka det.

Hur många svenskar tror du verkligen tycker om araber och islam? Skulle tro den siffran är under 10%. Hur många tror du vill ha negrer som grannar? siffran är nog under 10%. Hur visar svensken sitt missnöje? Genom att snacka skit med sina kamrater men vågar aldrig konfrontera svartingarna. Svensken måste ändra sin mentalitet helt enkelt.
Senast redigerad av Trollsmurfen 2010-02-17 kl. 14:12.
Citera
2010-02-17, 14:27
Medlem
Zentios avatar
Håller Fullständigt med dig där om att svenskar hyser samma åsikter som Italienare och att svensken måste ändra sin mentalitet. Problemet är att i Sverige finns det alltför många svenskar som kallar sig för invandrare och försöker efterlikna dem (HB, HN), tragiskt att det blivit så här.

Albaner i Italien och Albaner i Sverige kan inte jämföras. Dom Italienska Albanerna Respekterar landet dem befinner sig i. Ser man Italien som storebror eller vad handlar det om? Säg till en Alban i Sverige att du kommer från Italien ska du få se. Det kan inte bara handla om att Italienarna är bättre på att uttrycka sina känslor.
Senast redigerad av Zentio 2010-02-17 kl. 14:31.
Citera
2010-02-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zentio
Håller Fullständigt med dig där om att svenskar hyser samma åsikter som Italienare och att svensken måste ändra sin mentalitet. Problemet är att i Sverige finns det alltför många svenskar som kallar sig för invandrare och försöker efterlikna dem (HB, HN), tragiskt att det blivit så här.

Albaner i Italien och Albaner i Sverige kan inte jämföras. Dom Italienska Albanerna Respekterar landet dem befinner sig i. Ser man Italien som storebror eller vad handlar det om? Säg till en Alban i Sverige att du kommer från Italien ska du få se. Det kan inte bara handla om att Italienarna är bättre på att uttrycka sina känslor.

På 90-talet var det illa, ungefär som det var i Grekland. Många fattiga albaner flydde till Italien efter kommunismens fall och pyramidskandalen. Men sedan dess har situationen ändrats ävsevärt för albanerna som blivit alltmer integrerade i Italien. Istället har flyktingar från olika delar av världen som Afrika fått en oerhört dåligt rykte i landet. Oavsett det så behandlas dessa flyktingar dåligt. Men om vi återgår till albaner i Italien så finns det också många arbersher (albaner) i landet som levt där sedan 1400-talet så det finns historiska band till albaner. Francesco Crispi som var med och enade Italien var t.ex. av arbererhiskt urpsrung. Likaså Clement XI som var påve på 1700-talet. Det finns även en staty av Albanien nationalhjälte i Rom eftersom de inte glömt bort vilken skuld de har till Albanien.
Citera
2010-02-17, 15:58
Medlem
SFC1977s avatar
Italienare är svin. Det där med romerska barnen som drunkna är tillräckligt för att hata dom.
Citera
2010-02-17, 16:00
Medlem
Pushtigbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Italienare är svin. Det där med romerska barnen som drunkna är tillräckligt för att hata dom.

Är det där verkligen sant?
Det här snacket med att folk tittade på medan 2 barn drunknade?
Citera
2010-02-17, 16:02
Medlem
Citat:

Jasså.

Är Italienare större svin än t. ex strikt troende muslimer med allt vad det innebär eller alla de afrikaner som fortfarande använder våldtäkt som en del av sin krigföring?
Citera
2010-02-17, 16:09
Medlem
L0darens avatar
Citat:

detta kan vara bland det roligaste SFC har postat här i I&I.
Dels att han tror att romska barn heter "romerska barn", dels att "romerska barn" i bästa fall kan härledas till "italienska barn" (dvs barn som härstammar från romerska rikets ättlingar vilket i huvudsak var italienare).

Rätt kul att Pushtigban är för dum för att fatta detta också utan upprört proklamerar "va är det sant!?"
Iofs är ni blattar så ni kan ju skylla på eran dialekt(rinkeby).
Citera
2010-02-17, 16:25
Medlem
Pushtigbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenären
Jasså.

Är Italienare större svin än t. ex strikt troende muslimer med allt vad det innebär eller alla de afrikaner som fortfarande använder våldtäkt som en del av sin krigföring?

De är också svin.
Men nu var det inte ämnet vi diskuterade eller hur?

PS: Är det någon som har länk till någon artikel som berör det här ämnet med barnen som dog medan folk tittade på. Försökte köra en Google på Romer+barn+Italien men kammade noll...
Citera
2010-02-17, 16:32
Medlem
cp-apas avatar
Italienare har alltid varit fascister. Europas bästa land helt klart.
Citera
2010-02-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushtigban
De är också svin.
Men nu var det inte ämnet vi diskuterade eller hur?

Är de också svin? Så ni likställer Italien (en västerländsk demokrati) och italienare med fanatiska muslimer och afrikaner som våldtar och lemlästar sina offer år 2010.

Nej nu är stolliga igen.
Citera
2010-02-17, 16:59
Medlem
Pushtigbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenären
Är de också svin? Så ni likställer Italien (en västerländsk demokrati) och italienare med fanatiska muslimer och afrikaner som våldtar och lemlästar sina offer år 2010.

Nej nu är stolliga igen.

Jag talar inte om muslimer, judar, afrikaner eller italiernare just nu. Människor som våldtar är svin, människor som lemlästar är svin och slutligen är människor som tittar på helt likgiltigt när två barn drunknar (om nu detta är sant) också svin. Vad du försöker gå in på med ditt inlägg har jag dock ingen aning om. Man blir inte ett svin för att man är Afrikan, Jude eller Italienare.

Däremot är man ett svin om våldtar folk eller tittar på utan att göra något när barn håller på att dö.
Om du inte är nöjd med det svaret så spring ner i mammas källare och kör 10 st "sieg heil" till ljudet av Pluton Svea så kanske du mår bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in