Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-02-16, 22:34
Medlem
J12s avatar
Ska på dejt med en tjej jag känner bra men vi har inte haft intresse för varann tidigare. Nu vill vi i alla fall gå till ett ställe där man kan prata enkelt utan att behöva överrösta musik eller så.. Men det ska vara på kvällstid och alla fik stänger ju 22.00 så det är nog inget bra alternativ. Vi är 19 år.

Tips var vi kan gå?
Citera
2010-02-16, 22:36
Medlem
tältpinnes avatar
Clarions lounge, men det fungerar inte på fre/lör, då är det en massa ståhej. Finns även en trevlig tapasbar vid vaksala torg som kan vara värd en titt.
Citera
2010-02-16, 22:51
Medlem
svennes20000000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J12
Ska på dejt med en tjej jag känner bra men vi har inte haft intresse för varann tidigare. Nu vill vi i alla fall gå till ett ställe där man kan prata enkelt utan att behöva överrösta musik eller så.. Men det ska vara på kvällstid och alla fik stänger ju 22.00 så det är nog inget bra alternativ. Vi är 19 år.

Tips var vi kan gå?

Firman kanske? Är det bara en pub ni vill åt eller är det mat också? Finns väl många restauranger runtom i Uppsala som skulle fungera. Vet inte hur det är med Konserthuset kanske, de har väl någon bar i toppen tror jag.
Citera
2010-02-16, 22:54
Medlem
CB4lifes avatar
Någon pub kanske?
Citera
2010-02-16, 22:55
Medlem
J12s avatar
Clarions Lounge? Är det gillet? mittemot dragarbrunnsgallerian... är det öppet på söndagar då om nu inte fre/lör funkar?

Firman går ej. Jättehög musik ju, och omysigt.

Vi vill inte ha en restaurang. Cafe, bar, whatever blir bra.
Citera
2010-02-16, 22:58
Medlem
tältpinnes avatar
Japp det är gillet, jag vet att jag krökat där på söndagar, men på deras hemsida hittar jag ingenting om öppettider på just söndagar.
Citera
2010-02-16, 23:16
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennes20000000
Firman kanske? Är det bara en pub ni vill åt eller är det mat också? Finns väl många restauranger runtom i Uppsala som skulle fungera. Vet inte hur det är med Konserthuset kanske, de har väl någon bar i toppen tror jag.
Har hört att baren högst upp i UKK ska vara jävligt schysst, har dock inte besökt den själv än.
Citera
2010-02-16, 23:18
Medlem
J12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Har hört att baren högst upp i UKK ska vara jävligt schysst, har dock inte besökt den själv än.
Känns som att det är mer medelålders? eller?
Citera
2010-02-16, 23:21
Medlem
svennes20000000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J12
Känns som att det är mer medelålders? eller?

Finns väl inget ungdomshäng i Uppsala väl? Gå dit å kolla en vardag nu innan å scouta med en polare. Kan iofs vara åldersgräns på 20+ eller så.
Citera
2010-02-16, 23:23
Medlem
tältpinnes avatar
UKK är trevligt och de blandar en bra drink, men det är väldigt avskalat med glas och metall samt obekväma stolar som mest inbjuder till ett glas skumpa i pausen. Inget ställe man tar en dejt till.
Citera
2010-02-17, 09:36
Medlem
Brutors avatar
Skulle nog rekommendera gillet när det gäller ljudnivån, sen finns det nästan alltid mycket plats. Är dock lite halvtorr miljö.
Citera
2010-02-17, 17:04
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
UKK är trevligt och de blandar en bra drink, men det är väldigt avskalat med glas och metall samt obekväma stolar som mest inbjuder till ett glas skumpa i pausen. Inget ställe man tar en dejt till.
Men om man vill ta med sin dejt till ett ställe som både är mysigt och där barpersonalen kan blanda drinkar, vart bör man gå då? Även jag är intresserad av detta nämligen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in