Jag har Windows Vista och har just uppgraderat till Photoshop CS4.
Jag har före uppgraderingen haft Photoshop som standardprogram för formaten jpeg och tif. Men nu när jag försöker ange nya CS4 som standardprogram så finns det inte i listan på program att välja bland. Det går inte heller att lägga till när jag försöker.
Om jag försöker gå den andra vägen och associera filtyp med program, så syns inte formaten jpeg och tif i den listan. Det har de gjort tidigare med gamla Photoshop-versionen.
Jag har i övrigt inga problem att öppna och jobba i Photoshop. Och att öppna bilderna från Photoshop går också bra.
Vet inte om jag har förstått dig rätt. Men testa att högerklicka på en .jpeg- eller .tiffil. öppna med -> bläddra till photoshop, och se till att dendär som det typ står "Använd dethär programmet som standard för denhär filtypen". Om du inte har gjort det, så vet jag inte.
När jag gör det finns först bara 3 program att välja bland (Internet explorer, Paint och Windows fotogalleri). Det är som att en massa program försvunnit i samband med installationen.. När jag bläddrar fram för att ange Photoshop och klickar på det, så händer ingenting. Så här var det inte innan installationen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!