2010-02-16, 14:44
Medlem
Jag har Windows Vista och har just uppgraderat till Photoshop CS4.

Jag har före uppgraderingen haft Photoshop som standardprogram för formaten jpeg och tif. Men nu när jag försöker ange nya CS4 som standardprogram så finns det inte i listan på program att välja bland. Det går inte heller att lägga till när jag försöker.

Om jag försöker gå den andra vägen och associera filtyp med program, så syns inte formaten jpeg och tif i den listan. Det har de gjort tidigare med gamla Photoshop-versionen.

Jag har i övrigt inga problem att öppna och jobba i Photoshop. Och att öppna bilderna från Photoshop går också bra.

Någon som vet hur jag ska göra?
Citera
2010-02-16, 16:51
Medlem
Hej!

Vet inte om jag har förstått dig rätt. Men testa att högerklicka på en .jpeg- eller .tiffil. öppna med -> bläddra till photoshop, och se till att dendär som det typ står "Använd dethär programmet som standard för denhär filtypen". Om du inte har gjort det, så vet jag inte.
Citera
2010-02-16, 17:02
Medlem
När jag gör det finns först bara 3 program att välja bland (Internet explorer, Paint och Windows fotogalleri). Det är som att en massa program försvunnit i samband med installationen.. När jag bläddrar fram för att ange Photoshop och klickar på det, så händer ingenting. Så här var det inte innan installationen.
Citera
2011-01-16, 21:46
Medlem
BUMP!

Har precis samma problem!

enda skillnaden är att jag är Win 7.

Edit: Löste det!

En aning udda lösning, bytte bara namn på .EXE filen.

Det funkar iaf!
Senast redigerad av s0ffpotatis 2011-01-16 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in