2010-02-17, 20:06
Medlem
racermans avatar
Någon som har erfarenhet av 081 och vet alternativt tror sig veta om det är JWH-081 i JG?

Enligt en recension av Modify(?) så skulle tydligen inte JG ha någon nämnvärd bodyload, dock så tycker jag att 081 ger en extrem bodyload samt ett ganska trist rus.
Citera
2010-02-17, 20:10
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
köper in måste du väl ändå mena?
exakt vad säljer smartbar som andra liknande shoppar inte säljer?

Köper in ja, men de har ständigt kontakt med producenterna under en tillverkning, vilka cannabinoider som kan tänkas användas osv, så ansvarslösa är de definitivt inte.

Citat:
Men det finns fortfarande något jag saknar och det är en prissättning i klass med Goodsmoke's Black Widow. Men sen är vi nog ganska så tillbaka i läget som rådde innan 15:de september.

Prissättningen på BW är riktigt smaskig, dock tycker jag personligen det blir ganska mycket pengar i slutändan när man måste fylla på ruset stup i kvarten och påsen tar slut på några timmar.

För mig räckte 0.2g JG för att vara påverkad i drygt 2 timmar, frågar du mig så är det värt att slå till på JG trots det dyra priset. Påsen tar inte slut på en gång som andra mixar.
Senast redigerad av Modify 2010-02-17 kl. 20:17.
Citera
2010-02-17, 20:27
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
För mig räckte 0.2g JG för att vara påverkad i drygt 2 timmar, frågar du mig så är det värt att slå till på JG trots det dyra priset. Påsen tar inte slut på en gång som andra mixar.

Låter bra att det börjar arta sig nu, får ta och beställa när jag får pengar igen. Synd bara att du skrev att det inte vart så kroppsligt rus, gillar ju sånt.

Nåja, fler rapporter please!
Citera
2010-02-17, 20:45
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuplie22
Låter bra att det börjar arta sig nu, får ta och beställa när jag får pengar igen. Synd bara att du skrev att det inte vart så kroppsligt rus, gillar ju sånt.

Nåja, fler rapporter please!

Mnja, frukta icke. Det är möjligt att bodyhigh-känslan skulle blivit högre om jag rökte mer, men av det rus jag fick ut så upplevde jag inte den här känslan av att vara sänkt, vilket jag uppskattar. Har tröttnat på stenade rus
Citera
2010-02-17, 21:14
Medlem
Entoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Men det finns fortfarande något jag saknar och det är en prissättning i klass med Goodsmoke's Black Widow. Men sen är vi nog ganska så tillbaka i läget som rådde innan 15:de september.

Jag tänker att det har inte varit nåt som funkat så bra som spice:et.
Föränn nu med JG.
Visst styrkan har varit okej men ruslängden.
Så är ju SpiceNordic nyöppnat.
Men jag tror att när dom får in fler sorter som fungerar lika bra som Jamaican Gold samt sålt slut ett par ggr så lyckas dem nog få ned priset betydligt.

Jag menar att mixar som JG inte försvinner föränn dem blir klassade.
Så varje gång dem beställer hem nytt har dem ett starkt förhandlings läge.

Har för mej att vissa sorter av spice var ganska dyra i början när dem såldes.
Citera
2010-02-17, 21:28
Medlem
Xstars avatar
Nån som har en aning om när JG kommer in igen?
Citera
2010-02-17, 21:40
Medlem
Twinturns avatar
Citat:
Testade även jag Jamaican Gold igår och tänkte delge mig av en liten rapport.

Utseende:

Förpackning: http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC_0241.JPG
Innehåll: http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC_0242.JPG
Doft och smak:

Skakar om påsen ett antal gånger innan jag öppnar förpackningen, en ganska distinkt doft av den klassiska rökmix-doften lyfts fram. I jämförelse med andra rökmix varianter doftar JG inte speciellt mycket.

Rus:

Röker först 0.1g i pipa utan att känna någonting nämnvärt, röker därför ytterligare 0.1g och känner då att ruset börjar smyga sig på som smått.
Benen känns pirriga, välmåendet infinner sig snabbt och ett nöjt leende sätter sig på läpparna.
I överlag kändes ruset av Jamaican Gold väldigt avslappnat och trevligt, det satte sig inte speciellt mycket i kroppen utan mest i huvudet.
Huruvida det är "trippigt" som andra rökmixar vet jag inte då jag inte riktigt nådde den rusnivån.

Omedelbart sänkt blev jag aldrig, upplevde JG som relativt uppiggande/socialt. Nojan fanns inte någonstans, inte heller "hjärtklappningen" som vissa tycks uppleva på exempelvis Pulse Ultra.
Muchies infann sig efter 20 min ungefär.

Tidskurva/ruslängd:

Förmodligen den biten som alla väntat ivrigt på.
Kan glatt konstatera att JG helt klart är bäst i den kategorin.
Det mest intensiva ruset satt för mig i runt 80min, sedan var jag fortfarande påverkad och avslappnad i ytterligare 60 min.

80 minuters intensivt rus alltså och 60 minuters afterglow därefter.

Betyg: 9/10. Den bästa rökmixen ute på marknaden för tillfället. Dock hade det inte skadat om styrkan var något mer potent.
Då skulle JG fått 10/10. Det positiva var som sagt ruslängden, första rökmixen på länge som verkligen tycks uppfylla det kriteriet.
Ruset kändes också väldigt avslappnat och skönt, passar perfekt att umgås på alternativt sitta själv och glo på tv/ lyssna på musik. Väldigt allround då body high känslan inte var speciellt hög.

Det tog som sagt ett tag att känna effekten vilket var det kluriga med JG.
Jämfört med Jah Rush Ultra, Pulse Ultra och Black Widow kommer effekten redan efter första blosset. På JG tog det kanske 8 bloss innan det började som smått.

Frågor? skriv i tråden eller skicka PM. Nu ska jag testa Atomic Blast!
Reserverar mig för eventuella stavfel.

Innehållet ser ju ut som kvistar och plastbitar. Spelar ju ingen roll i sig, men hur behandlar du varan? Klipper du isär bitarna till smuler innan du tänder på?

Ignorance is bliss
Citera
2010-02-17, 21:42
Medlem
Twinturns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Nån som har en aning om när JG kommer in igen?

Den 18/2 enligt hemsidan....skall prova detta guldet.
Citera
2010-02-17, 22:00
Medlem
toppslatskivlins avatar
Citat:
Köper in ja, men de har ständigt kontakt med producenterna under en tillverkning, vilka cannabinoider som kan tänkas användas osv, så ansvarslösa är de definitivt inte.

Prissättningen på BW är riktigt smaskig, dock tycker jag personligen det blir ganska mycket pengar i slutändan när man måste fylla på ruset stup i kvarten och påsen tar slut på några timmar.

Det säljs Jamaican Gold i andra länder menar du att alla dom länder inkl. sverige har telefonmöte eller?
Tror inte ett smack på att lilla sverige har något att säga till om där, tror det är england som bestämmer.
Citera
2010-02-17, 22:00
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twinturn
Innehållet ser ju ut som kvistar och plastbitar. Spelar ju ingen roll i sig, men hur behandlar du varan? Klipper du isär bitarna till smuler innan du tänder på?

Ignorance is bliss

Gjorde ingenting. Stoppade bara ner rökat i pipan och tände på.
Det kan vara en fördel att smula, klippa eller grinda sönder det innan du röker det då det finns kvistar och dylikt som tar onödigt mycket utrymme.
Citera
2010-02-17, 22:12
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toppslatskivlin
Det säljs Jamaican Gold i andra länder menar du att alla dom länder inkl. sverige har telefonmöte eller?
Tror inte ett smack på att lilla sverige har något att säga till om där, tror det är england som bestämmer.

Varför skulle det vara England som bestämmer?
Sveriges lagstiftning kring cannabinoider skiljer sig från andra länder.

Jamaican Gold lär knappast innehålla samma ingredienser världen över bara för att de har samma namn.
SN har troligtvis gjort sin egna Jamaican Gold precis som med Jah Rush Ultra, Smoke Ultra och Pulse Ultra.
Citera
2010-02-17, 22:18
Medlem
toppslatskivlins avatar
Citat:
Varför skulle det vara England som bestämmer?
Sveriges lagstiftning kring cannabinoider skiljer sig från andra länder.

Jamaican Gold lär knappast innehålla samma ingredienser världen över bara för att de har samma namn.
SN har troligtvis gjort sin egna Jamaican Gold precis som med Jah Rush Ultra, Smoke Ultra och Pulse Ultra.

Så det är inte samma innehåll i den engelska JG och den svenska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in