2010-02-22, 18:32
Medlem
rolla21s avatar
Lite ot:

Kommer ihåg att när man beställde från EDIT så kunde man välja vilken sorts valuta man ville betala med.
Svenska kronor eller brittiska pund var några av valen.
Valde man BP så blev det faktist billigare, kollade på min internetbank om det stämde och det kanske skilde ~50 kr.

Frågan är om det är likadant med den danska sidan?
Där kan man också välja mellan brittiska pund och svenska kronor.
Och blir ganska mycket billigare med brittiska pund.
Jag kan inte se att det ska vara någon skillnad.. men frågar i vart fall.
Citera
2010-02-22, 19:00
Medlem
MoBoHhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entox
Jag vet precis vad du menar.
Svaret är ja och någon gång efter lite mer än en timme så går ruset över i en skön afterglow.
En dryg mix som räcker med andra ord.
Okej Tack för svaret!

Peace
Citera
2010-02-22, 19:49
Medlem
rolla21s avatar
Man sparar ca 14 kr på att välja euro jämte mot skr, så mycket är det inte.
Men dock ca 50 kr billigare än sn.
Men då får man snabbare leverans av sn. Antagligen. Så det är ju för och nackdelar.

Citat:
Ursprungligen postat av rolla21
Lite ot:

Kommer ihåg att när man beställde från EDIT så kunde man välja vilken sorts valuta man ville betala med.
Svenska kronor eller brittiska pund var några av valen.
Valde man BP så blev det faktist billigare, kollade på min internetbank om det stämde och det kanske skilde ~50 kr.

Frågan är om det är likadant med den danska sidan?
Där kan man också välja mellan brittiska pund och svenska kronor.
Och blir ganska mycket billigare med brittiska pund.
Jag kan inte se att det ska vara någon skillnad.. men frågar i vart fall.
Citera
2010-02-22, 21:28
Medlem
Entoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Spice Nordic är den enda svenska aktören som säljer JG.
Finns ett flertal utländska shoppar som säljer JG, bla en dansk sida som du kommer finna om du kollar runt lite i forumet.
Danmark har dock en helt annan lagstiftning kring cannabinoider än vad Sverige har så det är inte helt omöjligt att det är klassade substanser i JG från Danmark.
Risken för att ens paket fastnar i tullen är ju inte så stor, men det vore synd om man åkte dit på det bara för att fynda till billigare priser än det som erbjuds i Sverige.
Kan vara värt att ha i åtanke.

PM:a om du inte hittar shoppen.

Sorry om texten är något luddig, är hemkommen från psykologen!

Bra du sa det.
Fanken om man beställer från utlandet så torskar man på ett piss prov.
Förlorar alla privilegier kanske åker in till och med.
Pluss att man lär ju aldrig få tillbaka det från tullen.

Edit: inget fel på din text.
Senast redigerad av Entox 2010-02-22 kl. 21:32.
Citera
2010-02-23, 01:55
Medlem
Beställde en påse jamaican idag. Någon skumt med nya spicenordic dock. Tryckte på postförskott men fick inget bg/pg nummer som jag kan skicka pengar till. någon som vet något om detta?

/F
Citera
2010-02-23, 02:28
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Bra du sa det.

Edit: inget fel på din text.

Men ge dig nu. Du kan lika gärna lägga in Spice Nordic-logon som avatar
Citera
2010-02-23, 03:19
Medlem
Nyss beställt 3g från SpiceNordic. Någon som har tips på hur man rullar en jolle på det bäst? Hur mycket JG kontra tobak.

Ber om ursäkta för den kanske oerfarna frågan, har endast rökt CB ett par gånger innan.

/iMR
Citera
2010-02-23, 03:37
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iMrClean
Nyss beställt 3g från SpiceNordic. Någon som har tips på hur man rullar en jolle på det bäst? Hur mycket JG kontra tobak.

Ber om ursäkta för den kanske oerfarna frågan, har endast rökt CB ett par gånger innan.

/iMR

Eftersom doseringen är som på BW så kanske 1/3 eller något om du ska röka den själv. Dock ser växtdelarna i JG lite grövre ut, BW är ju riktigt nice att mecka med.

Edit: Grattis till första inlägget.
Citera
2010-02-23, 04:19
Medlem
MoBoHhs avatar
Asså jag funderar verkligen på att beställa Jamaican Gold.. Men är rädd att jag ska bli besviken. Typ att man är stekt i 30min sen måste man fylla på...
Någon som är en "van" cb brukare här som kan beskriva rus, längd mm? Hur länge räcker en påse om man i stort sätt ska vara stukad hela Dagen/kvällen?

Peace
Citera
2010-02-23, 07:41
Medlem
Citat:
Bra du sa det.

För det första är väl JG en "ren" next gen eftersom den säljs på SN, självklart finns det inga garantier, vi vet inte vad som finns i påsarna oavsett om vi vill det eller ej. Men jag ser ingen direkt skillnad på JG som säljs här eller där, dessutom skriver Herbalchill ut en lista på klassade mixar och de länder de inte får skickas till (lustigt nog är Sverige inte med på listan, men det märks iaf att de vet vilka som är klassade och vart.

Citat:
Ursprungligen postat av FREEEEEDRIK
Beställde en påse jamaican idag. Någon skumt med nya spicenordic dock. Tryckte på postförskott men fick inget bg/pg nummer som jag kan skicka pengar till. någon som vet något om detta?

/F

Du tryckte alltså på postförskott och fick inte förskottsbetala? Ja något fel med SN måste det vara...

Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Men ge dig nu. Du kan lika gärna lägga in Spice Nordic-logon som avatar

Haha, skönt att man inte är ensam att se detta.

Citat:
Ursprungligen postat av rolla21
Man sparar ca 14 kr på att välja euro jämte mot skr, så mycket är det inte.
Men dock ca 50 kr billigare än sn.
Men då får man snabbare leverans av sn. Antagligen. Så det är ju för och nackdelar.

Nu har jag ingen erfarenhet av nya SN, och gamla SN är väl nya smartbar. Dock kan jag iaf tala om att de gånger jag beställt utomlands har leveranstiden inte varit speciellt överdriven, från danmnark brukar det ta 2 dagar, en gång har det tagit så länge som 4 dagar. Då har jag varit med om värre förseningar från gamla SN. Dessutom skickar många ut mail när varorna skickas så man slipper gå och vänta på det i onödan.
Citera
2010-02-23, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FREEEEEDRIK

/F

Om du lägger en order mot postförskott så får du inga betalinstruktioner.
Då löser du helt enkelt ut paketet när det kommer till dig
Senast redigerad av Spicenordic 2010-02-23 kl. 09:01.
Citera
2010-02-23, 10:43
Medlem
scandilouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoBoHh
Asså jag funderar verkligen på att beställa Jamaican Gold.. Men är rädd att jag ska bli besviken. Typ att man är stekt i 30min sen måste man fylla på...
Någon som är en "van" cb brukare här som kan beskriva rus, längd mm? Hur länge räcker en påse om man i stort sätt ska vara stukad hela Dagen/kvällen?

Peace

jag har rökt cannabis i 11år typ dagligen fast nyligen flyttat så jag har ingen kran nu, så jag har testat typ alla rökmixar samt spice mixarna innan klassningen...

jag anser att JG är den som är mest lik Cb sen spice. Och röker du en 0,2a så är du stukad i 1,5 timmar. jag skulle oxå passa på och rekomendera att skaka påsen innan varje gång du tar en nypa. för jag hittade löjligt mycket kristaller i botten, jag blev sjukligt stukad efter den sista holken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in