2004-03-01, 18:14
Medlem
Xetios avatar
så ska 600 iväg till Göran och co snart då. Allt pga man parkerat mindre än 10 meter efter en korsning, med ett par meter dock. Det här landet är ju präglat av idioti.
Aja, hur som helst stod det ett klockslag på boten, 16.04 - 16.06 dvs 2 min. Måste inte fanskapet stå längre än 2 min och vänta. En kompis sa något om 10 min. Sååå nån kunnig här inne som har koll på dylikt och lust att dela med sig av informationen och helst kunna referera till fakta källan.
Fö ringde jag snuten klockan halv fem, men jag skulle ringa upp när det var dag igen. Är inte kontorstider typ 9-17 det är väl fan dag tills 18 iaf... och inte va hon spec trevlig heller... onda människor.
Fan 600 kan man använda till annat än till den onda staten med Göran i spetsen...

Ghaaa störande...
men som sagt, om nån skulle ha nån information eller liknande så...

mvh X
Citera
2004-03-01, 19:46
Medlem
Polisen tyckte väl du lät gnällig?

Läs den hör så slipper du otrevliga överraskningar i fortsättningen.

http://www.vv.se/publ_blank/bokhylla/trafikregler/parkera_ratt/ParkeraRatt.pdf
Citera
2004-03-01, 20:05
Medlem
det är inte den fete som får stålarna det är kommunen, bor du i stockholm är det suggan b ström, det skall stå hur långt från korsningen du stod med,
sen kan du titta på korsningen förlängningen av ena gatan korsar den andra i en punkt som hjulet skall vara bakom
Citera
2004-03-01, 22:28
Medlem
ZpetsnaZs avatar
Allt handlar om hur man överklagar. En "vän" föredrar att göra en Zlatanfint.

Så här gör du:

1. Skicka en överklagan till adressen som är angiven på boten. Förklara att du fått motorstopp i korsningen och valde att rulla in bilen på en mindre trafikfarlig plats. Du gick genast iväg och ordnade med bogsering och när du kom tillbaka efter en kort stund hade du fått böter.

Skriv att du beklagar situationen och understryker att det inte var med avsikt. Avsluta med att du "hoppas att detta kan lösas på ett smidigt sätt".

2. Du kommer få hem ett brev där dom förklarar att du måste visa bärgningspapper på händelsen, kvitto från verkstad eller någon som intygar händelsen.

3. Skriv ett svar där en vän/kollega helt enkelt intygar att han fick "dra igång din bil" och att du nu fyllt på med vatten i batteriet och kommer undvika att hamna i liknande situationer i framtiden.

4. Pengarna kommer direkt... lovar....det har dom gjort för en "vän" många ggr...

Men du, säg inte detta till någon....
Citera
2004-03-02, 09:10
Medlem
Xetios avatar
mmm tack för hjälpen... ska nog pröva mig på din variant ZpetsnaZ. Men det är polisen som jag ska prata med och poliser brukar inte vara allt för sammarbetsvilliga.... iaf här i hålan västerås!

men men tack för hjälpen så ska vi se om det här kommer gå vägen!

/x
Citera
2004-03-02, 23:01
Medlem
Vad det gäller för nära en korsning, så gäller det stoppförbud, dvs inte ens lämna av en passagerare. Då tror jag inte att de behöver vänta spec. länge innan de lappar.
Citera
2004-03-04, 00:13
Medlem
citrus har rätt. Vid stoppförbud behöver de inte vänta. Kunde dock varit värre. Stockholmare får betal 700:-
Citera
2004-03-04, 00:17
Medlem
Ett litet förtydligande kanske. Om du hade felparkerat i Stockholm hade det blivit 700:-
Citera
2004-03-05, 12:42
Medlem
durazels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exman
Ett litet förtydligande kanske. Om du hade felparkerat i Stockholm hade det blivit 700:-

Tycker att stockholmare borde betala mer än övriga svenskar ;-)
Citera
2004-03-05, 14:37
Medlem
ZpetsnaZs avatar
Ja, vi stockholmare betalar ju inte tillräckligt glesbygdsbidrag som det är... Klart soffliggare ska ha bidrag för att dom är väljer att bo kvar med sin fru, tillika kusin, i den lilla hålan som blomstrade på den tiden Ådalen var känt för något annat än 1931...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in