2010-02-16, 08:20
Medlem
Ulphens avatar
Har en sida på jobbet där jag behöver logga in. Som jag förstått det använder sidan javascript. Själv kan jag inget om sånt, men när jag håller muspekaren över den står det något i stil med javascript:validatelogin(). Nu är problemet det att när jag trycker på logga in händer inget alls, ingen laddning eller något. Min chef kommer in på mitt login på jobbet, men jag kommer inte in på min dator. Sidan är gjord för IE 6 eller senare, själv har jag 8 och XP på datorn. Skulle uppskatta något tips Har aktiverat cookies och fixat Virtual Machine utan att det blivit någon skillnad.
Citera
2010-02-16, 12:17
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulphen
Har en sida på jobbet där jag behöver logga in. Som jag förstått det använder sidan javascript. Själv kan jag inget om sånt, men när jag håller muspekaren över den står det något i stil med javascript:validatelogin(). Nu är problemet det att när jag trycker på logga in händer inget alls, ingen laddning eller något. Min chef kommer in på mitt login på jobbet, men jag kommer inte in på min dator. Sidan är gjord för IE 6 eller senare, själv har jag 8 och XP på datorn. Skulle uppskatta något tips Har aktiverat cookies och fixat Virtual Machine utan att det blivit någon skillnad.

Menyn Verktyg > Internetalternativ > Säkerhet > Anpassad Nivå
Active Scripting > Aktivera

Refresh, ladda in sidan på nytt.

Testa att också ändra inställning för "Kör Script på JavaAppletar" om det fortfarande inte funkar

----
Eller också installerar du Firefox och har bara en inställning istället för de 100 som MS-nördarna lagt in i sina användarovänliga oöverskådliga obegripliga program.

Nackdelen med att ha JavaScript Aktiverat är att man ser massor med reklam och popupfönster och att IE kraschar eller blir segt på vissa websidor. Men på andra websidor måste det vara aktiverat för att alls funka. En snabbknapp för att ändra vore önskvärt.
Senast redigerad av WriteMasterTM 2010-02-16 kl. 12:29.
Citera
2010-02-16, 15:24
Medlem
Ulphens avatar
Ska testa. Jag använder Firefox men den här sidan är gjord enbart för IE...

Har prövat både delarna, men det blir ingen skillnad. Inga andra tankar?
Senast redigerad av Ulphen 2010-02-16 kl. 16:01.
Citera
2010-02-16, 17:11
Moderator
Protons avatar
Verkar vara en bug i webapplikationen som gör att den inte funkar i andra webläsare än IE6. Det är normalt sett inget du som användare kan göra nåt åt, utan det blir till att försöka få tag i en IE6 att logga in med, alternativt reklamera webapplikationen.

Problemet sitter alltså i slarvigt kodade javascript. Går det kanske att få IE8 att köra i nån form av kompatibilitetsläge för IE6? Isf kanske det går att komma in den vägen?
Citera
2010-02-21, 08:24
Medlem
Ulphens avatar
Men jag har ju sett min chef logga in på min användare på hans dator på jobbet, där har han IE 8. Det fungerade på en annan dator på jobbet också...
Citera
2010-02-21, 15:59
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulphen
Men jag har ju sett min chef logga in på min användare på hans dator på jobbet, där har han IE 8. Det fungerade på en annan dator på jobbet också...
Och dessa kör inte nån form av kompatibilitetsläge?
Citera
2010-02-24, 09:06
Medlem
Ulphens avatar
Ärligt talat så vet jag inte. Hur gör jag det isf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in