Citat:
Ursprungligen postat av Ulphen
Har en sida på jobbet där jag behöver logga in. Som jag förstått det använder sidan javascript. Själv kan jag inget om sånt, men när jag håller muspekaren över den står det något i stil med javascript
:validatelogin(). Nu är problemet det att när jag trycker på logga in händer inget alls, ingen laddning eller något. Min chef kommer in på mitt login på jobbet, men jag kommer inte in på min dator. Sidan är gjord för IE 6 eller senare, själv har jag 8 och XP på datorn. Skulle uppskatta något tips

Har aktiverat cookies och fixat Virtual Machine utan att det blivit någon skillnad.
Menyn Verktyg > Internetalternativ > Säkerhet > Anpassad Nivå
Active Scripting > Aktivera
Refresh, ladda in sidan på nytt.
Testa att också ändra inställning för "Kör Script på JavaAppletar" om det fortfarande inte funkar
----
Eller också installerar du Firefox och har bara en inställning istället för de 100 som MS-nördarna lagt in i sina användarovänliga oöverskådliga obegripliga program.
Nackdelen med att ha JavaScript Aktiverat är att man ser massor med reklam och popupfönster och att IE kraschar eller blir segt på vissa websidor. Men på andra websidor måste det vara aktiverat för att alls funka. En snabbknapp för att ändra vore önskvärt.