2010-02-16, 01:16
Medlem
m0rtals avatar
Tjenare fb!

Tänkte slänga in win7 pro 64bit och undrar lite om någon har testat Windows Virtual PC xp mode i win7,. hur fungerar det? Går det att spela lite "tyngre" spel, och fungerar det som en vanlig virtuell maskin? Att om jag skulle å virus i xp är det bara att ta bort det och installerat om på nytt? Och fungerar det bra annars?

Tacksam för alla svar jag kan få
Citera
2010-02-16, 08:11
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Du kommer att behöva en väldigt bra dator för att det ska flyta på. Prestandan är sämre i en virtuell maskin.

Du borde kunna få virus i den virtuell maskinen, men helt säker kan man aldrig vara.
Citera
2010-02-16, 09:15
Medlem
kklasens avatar
XP Mode är en helt vanlig virtuell maskin. Inget annat, förutom att xp licensen följer med W7 Licensen.
Senast redigerad av kklasen 2010-02-16 kl. 09:27.
Citera
2010-02-16, 11:15
Medlem
m0rtals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kklasen
XP Mode är en helt vanlig virtuell maskin. Inget annat, förutom att xp licensen följer med W7 Licensen.

Aha okej, så om jag skulle få något virus av något slag så är det bara att köra om det, mitt windows 7 blir alltså inte drabbat?
Citera
2010-02-16, 13:08
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Du kommer att behöva en väldigt bra dator för att det ska flyta på. Prestandan är sämre i en virtuell maskin.

Du borde kunna få virus i den virtuell maskinen, men helt säker kan man aldrig vara.

Oj vad konstigt jag formulerade den meningen...
Citat:
Ursprungligen postat av m0rtal
Aha okej, så om jag skulle få något virus av något slag så är det bara att köra om det, mitt windows 7 blir alltså inte drabbat?

Virus du får i XP mode borde inte kunna smitta W7. Så med andra ord borde du kanna leka med virus och diverse skumma program i XP mode.
Citera
2010-02-16, 14:11
Medlem
m0rtals avatar
Låter riktigt bra, grymt tacksam för alla svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in