2010-02-15, 22:43
Medlem
Tjabba

Jo, jag har, sedan jag köpte min laptop, haft problem med den. Ett problem specifikt.

När jag inte har strömkabeln i, kan datorn inte:
Starta
Sova
Viloläge

Jag får även MULTUM med lagg på film, spel och dylikt.

Jag har försökt följande för att åtgärda problemet:
Installerat nya grafikdrivisar (for the record, har inte PowerPlay eller vafan det nu heter, ATIs skit för att spara energi när datorn inte har kabel i)
Installerat om datorn totalt

Det larviga är: Låt säga att jag stänger datorlocket utan kabel i. Datorn slocknar men fläktarna fortsätter att köra och musik fortsätter att spela. När jag sedan pluggar i kabeln (datorn är fortfarande stängd), så går den in i viloläge på några sekunder.

Just det, datorn är en:
HP Compaq 6735b.
OS: Windows 7 64-bit (petat in 2GB extra ram så 4GB totalt)

All hjälp är välkommen, tack

PS: Jag är en medel till avancerad datoranvändare, så mer tekniskt komplicerade lösningar är inga problem.
Citera
2010-02-16, 04:10
Medlem
Högerklicka på bateriet där nere och välj energialternativ,på vänstra sidan ser man en grej som kallas välj vad som ska hända när locket stängs och där ändrar du om att vid batteridrift så ska den läggas i viloläge tillexempel,jag hade det problemet och löste det så
Citera
2010-02-16, 07:54
Medlem
Du säger att du inte kan starta datorn utan kabeln i. Detta låter mer som ett hårdvaruproblem, och då bör du ta backup på dina filer och kontakta återförsäljaren för reparation.
Sånt är tråkigt, jag vet, men det blir tyvärr så med ny teknik ibland.
Citera
2010-02-17, 11:11
Medlem
För det första, hej och tack för era svar. Jag har tyvärr varit lite otydlig och ska nu komplettera detta

@samko18
Dessa står rätt. Det fungerar fortfarande inte. Datorskärmen blir som sagt svart, även när man fäller upp den igen.

@Bjurran
Alltså, datorn startar och "fastnar" där windowsloggan är. Den står alltså och kornar på windowsloggan tills jag petar i sladden. Då fortsätter den att starta som vanligt. (därför tror jag själv att det inte är hårdvarubaserat)

Hoppas det ger mer info!
mvh k0tten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in