2011-10-30, 21:05
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brittishmeat
Vilka ställen i Thailand är fria från sunk då? Så jag slipper det om jag mot förmodan skulle åka till Thailand igen?

I BKK, som är min stad, finns det mängder av hotell, restauranger, nattklubbar och varuhus där trasiga västerlänningar lyser med sin frånvaro.
Citera
2012-08-31, 10:56
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avodart
Den stora tråden för alla oss som insett vilket jävla skitland Thailand är och hur dess äckliga, giriga och falska dess befolkning är.

Är så fruktansvärt trött på Thailand pga. de så blinda, trötta och dumma Thailändarna som inte fattar att landet är fyllt av avskum från hela världen. Från nästan alla länder i världen kommer tjuvarna, idioterna, pedofilerna, bankrånarna och övrigt arbetsskygga till Thailand för att festa,knarka, spela allan, starta restauran eller horbar,sätta på dumma små brudar som pga. religon är helt blind av verklighetsuppfattning.

Har genom åren träffat typ 100 svenska som kör sitt "long stay" med bluff resor och stämpla pass och hela den skiten, som bor med någon dum brud som går på pengar och de ska starta företag.

Har själv bott i Bangkok, Pattaya och Phuket och fram till mitten på 90 talet var det mest backapackers och diverse kriminella falander, men den fullständiga äckliga WT massan som hänge på Kanarieöarna för 10 år sedan som är i Thailand nu, gör bara att man vill spy

Alla politiskt korrekta präktiga svenskar som skall blunda för horeriet och korruptionen och spela förstående världsmedborgare och se Thailand som sitt andra hem och på fullaste allvar tror att dom är omtyckta för allt annat än deras pengar.

Nej, en atombomb på Thailand

Bor du i ett ghetto/skithål så får du skylla dig själv.
Citera
2012-09-07, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Befolkningen är det inget fel på. Att jämföra med befolkningen i exempelvis Egypten och Marocko är fullkomligt absurt.
Däremot är maten kass, anständigt vin lyser med sin frånvaro och turistorterna tröttsamma. Men vädret är bra och vattnet fint.

Herregud
Citera
2012-09-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeesIJsmeet
Herregud

Herregud vaddå?
Citera
2012-09-08, 08:38
Medlem
Aktieklipparns avatar
Provade Kina, Malaysia och Vetnam iår istället för Thailand
och det är inga länder man åker tillbaka till.

Ni som inte gillar Thailand: Är det turistställena eller hela Thailand.

Håller med om att det är sönderexploaterat, men trivs ändå i Samui.
Citera
2012-09-08, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Provade Kina, Malaysia och Vetnam iår istället för Thailand
och det är inga länder man åker tillbaka till.

Håller helt med, Thailand är Thailand och för mig är det kulturen som avgör .
Citera
2012-09-09, 00:16
Medlem
Urijahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Håller med om att det är sönderexploaterat, men trivs ändå i Samui.

Tycker likadant. Älskar Samui, det är lagom mycket turism. De som är bittra i denna tråden har nog supigt för mycket i Pattaya.
Citera
2012-09-09, 00:42
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeesIJsmeet
Herregud
Lite mer bör du nog bidra med om du tänker befinna dig på ett diskussionsforum.
Citera
2012-09-09, 20:16
Medlem
xertions avatar
Jag förstår om man inte gillar Thailand pga värmen. Men om man inte gillar det pga "människor" eller att det är "sunkigt" så har man bevisligen inte riktigt hittat rätt.

Vet du vart man ska gå i t ex Bangkok så är det (enligt mig såklart) en av de absolut bästa storstäderna där ute i världen. I alla fall en av de bästa jag någonsin varit i.

Kommer fortsätta bo där i minst 1 år till i alla fall. Förhoppningsvis längre.
Citera
2012-12-30, 17:42
Medlem
Som så många redan pratat om.. det finns både falska thaimänniskor, men också helt underbara.

Jag har iofs inte varit där så värst många gånger.. men det jag upplevt är bra, förutom dom sliskiga idioterna som kommer fram till en o säger; "Tjenare, wanna buy a suit? cheap for you my friend"

Träffade faktist en tjej som jobbar på ett fint hotell där nere, hon var underbart snäll, frågade inte pengar eller något sådant, bjöd henne faktist på middag en dag, gick till något fint ställe.. kommer inte redigt på vad det heter, men fin mat iallafall, och hon blev helt överlycklig.

Sen finns det ju självklart sådana som bara är ute efter dina pengar, jag ignorerar bara dessa massageställerna som finns, eller när något redigt luder kommer fram så säger man bara att man har flickvän, så sticker dom igen..

Dom värsta är ju dessa turisterna som drar dit för betalsex, inget fel med att betala eftersom att dom behöver pengarna, men dom behandlar ju verkligen tjejerna som skit.. uscha!

Maten är också väldigt god, mycket starkt.. men det gör mig inte så mycket.

Utöver det jag nämnt ovan, så är allt annat bra..
Citera
2012-12-30, 23:20
Medlem
lastpasss avatar
Thailand som land är både vackert,behagligt och spännande men eftersom de flesta falanger håller till i turistområden så blir det väl lätt att denna tråden handlar om de thailändare som kommer i kontakt med turister.

Thai som folkslag är nog överlag trevligare än många av sina grannar är men de thailändare som jobbar mot turister är riktigt förstörda om de nu inte var det innan.

Moppeuthyrare,snutar,horor,gatuförsäljare,servitör er,strandarbetare etc etc som kommer i kontakt med falanger är uteslutande giriga svin som inte skulle blinka eller tveka att döda en falang för lite pengar.

Alla dessa kategorier samarbetar också mot falanger för att inte prata om rättsväsendet där alla utlänningar saknar rättigheter per automatik mot thailändare.

Turistorterna i Thailand tar ockerpriser på allt från mat till hotellrum och många order har blivit bra mycket dyrare än många turistorter i Europa, sen att maten är skit på turistorterna har att göra med att thaien har fått anpassa sig efter svenne från borlänge som gillar "no spicy" kinamat.

Sen har vi det här med vädret som många svennar inte vill medge med tanke på att de sparat ett helt år och suttit på ett plan i 24 timmar. Åker du till södra Thailand under november-februari är det överhängande risk att du kommer få uppleva regn varje dag, nu i december var det knappt 5 hela soldagar i Phuket. Inget Vingresor tar upp i sin katalog

Kontentan är att majoriteten av thai som jobbar mot turister och då framförallt allt WT patrask från Sverige,Tyskland,England och Australien är skitfolk som skall ha en kula i skallen och där ingår även thaiare i BKK som jobbar mot falanger.

Trevliga och äkta thaiare hittar man nog bland bönderna och överklassen men det är få falanger som kommer i kontakt med såna thais.

Den där myten om LOS - Land of smiles försvann nog på 70 talet, nu ser dom mest deprimerade och arga ut
Senast redigerad av lastpass 2012-12-30 kl. 23:23.
Citera
2012-12-31, 04:24
Medlem
Stör mig på alla småkukade tofflar utan bollar som blir kränkta när man använder ordet hora för att beskriva en hora i thailandsforumet här. En tjej som säljer sin fitta är en.....Hora... En person som skriver böcker är en författare...

En person som blivit kär i en thaihora är en...Riktig jävla loser.. hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in