Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-02-15, 17:16
Medlem
Hur smakar egentligen vegemite? Minns att jag hade en tub hemma för en herrans massa år sedan som min farsa köpte med sig från "landet där under". Luktade på tuben och det luktade inte speciellt lockande, sedan läste jag på tuben att det var jäst extrakt vilket inte gjorde det hela mer intressant.
Ångrar såklart i dag att jag aldrig smakade på det legendariska australiensiska pålägget när jag hade chansen.
Hur smakar det egentligen?
Citera
2010-02-15, 17:17
Medlem
Hoya84s avatar
Smakar väldigt salt och jävligt gott. Har fyra-fem tuber stående.
Citera
2010-02-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoya84
Smakar väldigt salt och jävligt gott. Har fyra-fem tuber stående.
Jaså? Du anser alltså att det är gott De du bjudit att provsmaka, hur har reaktionerna varit? Tänker om det är som messmör att det är en ganska begränsad grupp som upplever smaken tilltalande.
Citera
2010-02-15, 17:23
Medlem
Hoya84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Jaså? Du anser alltså att det är gott De du bjudit att provsmaka, hur har reaktionerna varit? Tänker om det är som messmör att det är en ganska begränsad grupp som upplever smaken tilltalande.

Dom som fått lukta på't har mer eller mindre kräkts. Jag tror det är lite som kaviar, man måste ha vuxit upp med det för att gilla det ordentligt. Jag har visserligen lärt mig att tycka om det ganska nyligen (senaste året).
Citera
2010-02-15, 17:27
Medlem
najass avatar
Urrk, jag kan fortfarande få kväljningskänslor när jag påmins om de olika tillfällen i livet då frukosten bestod av färdiskivad formfranska och vegemite. Australiensare är kretiner utan smak, visserligen justa och oftast rasande trevliga, men inte desto mindre helt smaklösa.

Smaken är en underlig blandning och sött och unket.
Citera
2010-02-15, 17:30
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Vegemite går hand i hand med badrum med heltäckande mattor.
Jag trodde det uppfanns i England, men det är alltså en Australiensisk produkt?
Citera
2010-02-15, 17:34
Medlem
Hoya84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Vegemite går hand i hand med badrum med heltäckande mattor.
Jag trodde det uppfanns i England, men det är alltså en Australiensisk produkt?

Marmite är engelskt och Vegemite australiskt.
Citera
2010-02-15, 17:36
Medlem
Justlinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Hur kan du inte gilla messmör???
Citera
2010-02-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justlink
Hur kan du inte gilla messmör???
Inte ätit det sen jag gick i lågstadiet så jag kan inte direkt svara på vad det är som är så hemskt med det
Citera
2010-02-15, 17:41
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoya84
Marmite är engelskt och Vegemite australiskt.
Finns något som kallas Promite som oxå är från Australien. (tror jag)
Citera
2010-02-15, 17:42
Medlem
snuffomans avatar
Smaken är salt och fruktansvärd. Det smakar ungefär som jag föreställer mig att det skulle smaka att gå ner på en 90årig tant med könsherpes och svampinfektion. Till vegemites försvar så kladdade jag på ett tjockt lager på min macka i tron att det skulle behandlas som nutella, vilket man tydligen inte ska göra. Förövrigt så har det kommit ut ett gäng nya vegemite, iSnack 2.0 och cheesemite och nått annat tjafs som möjligtvis smakar en aning bättre, men det är fortfarande samma bajsbruna sörja med smak av gammal mäsk.
Citera
2010-02-15, 17:58
Medlem
Hoya84s avatar
Om du är intresserad av att införskaffa en burk så finns det i både Göteborg och Stockholm för övrigt. Ska köpa mig en extra nu till helgen när jag besöker den kungliga huvfudstaden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in