• 1
  • 2
2010-02-15, 15:05
Medlem
apevia933s avatar
tjo, jag fick hem en dator för ett par år sedan som bara har stått som var min kompis, men när man startar den så kommer det att man skall ha lösenord. men det är precis men gång typ.. innan datorn har bootat upp, kan man ta bort de lösenordet eller knäcka det på något sätt?
Citera
2010-02-15, 15:14
Medlem
900maths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apevia933
tjo, jag fick hem en dator för ett par år sedan som bara har stått som var min kompis, men när man startar den så kommer det att man skall ha lösenord. men det är precis men gång typ.. innan datorn har bootat upp, kan man ta bort de lösenordet eller knäcka det på något sätt?

Om det är password i bios du menar så finns det lite olika metoder beroende på vilken bios datorn använder sig av. På http://www.go4expert.com/forums/showthread.php?t=114 förklarar man lite mer samt listar några backdoor-passwords som finns i vissa bios (vet ej personligen om dessa fungerar)
Citera
2010-02-15, 15:41
Medlem
apevia933s avatar
nej asså så fort man startar datorn så kommer man för bi bios och då kommer ett lössen ord men gång.
Citera
2010-02-15, 15:43
Medlem
Citat:
nej asså så fort man startar datorn så kommer man för bi bios och då kommer ett lössen ord men gång.
Truecrypt lösenord kanske?
Citera
2010-02-15, 15:44
Medlem
apevia933s avatar
vad är de?
Citera
2010-02-15, 15:50
Medlem
DoDaDas avatar
gör en liten film med mobilen. Så ser man exakt vad du menar.
Citera
2010-02-15, 16:07
Medlem
Onödigt att knäcka.
Ring och fråga din kompis vad det var för lösenord.

Om den var din kompis så har du inga grejer de som är viktig för dig.
Formatera och installera om allt.
Citera
2010-02-15, 18:19
Medlem
wireless_admins avatar
vad för bios var det du hade samt om det är kanske så pass enkelt at du bara restar bios med att ta ut batteriet?
Citera
2010-02-15, 19:56
Medlem
dobbelinas avatar
Om det är Windows inloggning du menar så prova att trycka
kombinationen Ctrl + Alt + Delete tangenten 2 gånger.

Du kan nu testa att skriva in Administrator eller Administratör utan lösenord,
och testa om du kommer in.
Citera
2010-02-15, 20:05
Medlem
pouandreass avatar
Citat:

Om det är truecrypt pw så går det inte att knäcka iallafall.
Sådanfall gör det ominstallation av operativsystemet bara

Är det bios lösen så resetta du batteriet bara.
Citera
2010-02-15, 23:00
Medlem
Och är det hdd lösenord, så skaffar du en ny disk (eller frågar din "kompis" om lösenordet.
Citera
2010-02-16, 12:32
Medlem
apevia933s avatar
hehe ah asså så fort man startar datorn så går den för bi bios och sedan kommer det ett lösenord mitt på skärmen.
och det är en bärbar så blir lite svårt. men ah jag orkar nog inte hålla på med den
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in