2010-02-15, 14:12
Bannlyst
Hejsan! Jag hade varit jätte tacksam om ni som har egna dj-erfarenheter kunde tala om för mig hur ni disponerar era låtar på cd-skivorna när ni bränner dem.

Jag stöter alltid på detta problem: Just nu spelas låt nr1 i vänster cdspelare. I höger cdspelare vill jag nu mixa in låt nr2 från samma cd skiva som spelas i vänster cdspelare.

Hur gör ni för att lösa detta problem? Tack så jätte mycket
Citera
2010-02-15, 14:14
Medlem
Hoya84s avatar
Bränn skivan så du har den i två ex bara. Släng in den i datorn, kopiera den och voila. Eller köp en till om du inte pallar bränna.

Alternativt så kopierar du över dom låtar du vill ha till datorn (i bra kvalitet så klart) och sen kopplar du så att du kör datorn som andra ljudkälla.
Senast redigerad av Hoya84 2010-02-15 kl. 14:16.
Citera
2010-02-15, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hoya84
Bränn skivan så du har den i två ex bara. Släng in den i datorn, kopiera den och voila. Eller köp en till om du inte pallar bränna.

Alternativt så kopierar du över dom låtar du vill ha till datorn (i bra kvalitet så klart) och sen kopplar du så att du kör datorn som andra ljudkälla.

Ja det funkar ju att göra så absolut. Men pallar man verkligen att göra dubbla uppsättningar av alla cd skivor man har och har brännt? Det innebär ju att man måste ta med sig två stora cd-fack istället för bara ett. Hur gör ni?
Citera
2010-02-15, 14:31
Medlem
mo0kies avatar
Går väl inte att lösa riktigt, försök bara tänka lite framåt nästa gång du bränner skivor.
låtar på cd1 som går bra att mixa in med låtar på cd2,

edit: om det nu inte går att loopa låt1 i minnet, ta ut skivan & köra in den i cd-spelare2 ?
är inte så inne på cd-spelare.

Vinyl är min weapon of choice.
Senast redigerad av mo0kie 2010-02-15 kl. 14:34.
Citera
2010-02-15, 14:37
Medlem
Hoya84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKarlss0n
Ja det funkar ju att göra så absolut. Men pallar man verkligen att göra dubbla uppsättningar av alla cd skivor man har och har brännt? Det innebär ju att man måste ta med sig två stora cd-fack istället för bara ett. Hur gör ni?

Då får du väl helt enkelt bränna en skiva med dom låtar du vill mixa in i dom du har på den första spelaren? Eller, lagra allt digitalt.
Citera
2010-02-15, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mo0kie
Går väl inte att lösa riktigt, försök bara tänka lite framåt nästa gång du bränner skivor.
låtar på cd1 som går bra att mixa in med låtar på cd2,

edit: om det nu inte går att loopa låt1 i minnet, ta ut skivan & köra in den i cd-spelare2 ?
är inte så inne på cd-spelare.

Vinyl är min weapon of choice.

Ja tack det ska jag göra!

Faktiskt så går det att loopa i min mixer (djm 400) in-loop sampler är utmärkt för det men jag är ej så rutinerad så att jag kan göra det på mindre än 10 sekunder än men ja det är ett alternativ om det absolut är nödläge
Citera
2010-02-15, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hoya84
Då får du väl helt enkelt bränna en skiva med dom låtar du vill mixa in i dom du har på den första spelaren? Eller, lagra allt digitalt.
Ja jag får göra så, tack Lagra allt digitalt är dock inget för mig. Jag gillar att använda cdskivor men jag har alltid mina usbminnen med mig som jag lätt kan plocka fram. Jag älskar valmöjligheterna på cdj 400
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in