2010-02-15, 13:02
Medlem
dr.doritos avatar
Hej!

Jag hyrde en lägenhet i andrahand förra året. I januari var uthyraren över och kollade lägenheten och jag lämnade över mina nycklar. Inga konstigheter dit.

Men nu förra veckan ringde han och påstod att det var några saker som var förstörda, såsom t.ex. lite på golvet och väggarna. Det var tydligen fläckar som inte gått bort.

Men nu undrar jag ändå, kan man komma såhär sent och säga till om det? Det är ju trots allt en månad efter överlämningen..

Någon som har hårda fakta?

Mvh
Dorito
Citera
2010-02-15, 15:37
Medlem
Nennenes avatar
Han kanske inte har haft möjlighet att åka till lägenheten förrän nu. Och har du förstört något så är det väl bara o betala.
Citera
2010-02-15, 16:19
Medlem
ormanoffs avatar
Man ska meddela sånt här ganska omgående efter att man upptäcker det. Är det frågan om någon skada som är uppenbar bör man höra av sig omgående.

Man kan höra upp sig lång tid i efterhand, men problemet för uthyraren blir ju att visa att skadan åsamkades av dig när du bodde i lägenheten. Klagar han två månader i efterhand blir det svårt att visa något sånt, eftersom det lika gärna kan vara han själv som åstadkommit skadorna.
Citera
2010-02-15, 16:41
Medlem
Betala inte!
Citera
2010-02-15, 16:51
Medlem
cineramas avatar
Hyrde du svart och du tycker att det inte stämmer med skadorna betala inte. Det finns ju ingen skydd alls så du kan smita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in