Citat:
Ursprungligen postat av Mitchell
Morsning på dig också. Jag har tidigare läst om tics och beskrivningen i sin helhet känns för överdriven för det jag pratar om. Det för liksom tankarna till folk som sitter och flaxar med armarna och är allmänt cp, men dom här personerna är fett sköna och visar inga andra abnormala tendenser överhuvudtaget förutom det här. Just kopplingen mellan att man inte kan styra muskeln i fråga, och att det är ofrivilligt tycker jag är intressant. Det måste ju ha en anledning, och på senaste personen så har jag bara sett det EN gång, i övrigt totalt normalt. Menar, vi kan ha en seriös diskussion, dom säger något seriöst med likgiltig/stabil min och sen avslutas meningen med en lite spasm i mungipan.
Har du inte tänkt varför det här händer när du samtalat med dessa personer zero? Som jag skrev tidigare så skulle hobbypsykologen i mig, som naturligtvis inte vet nånting, tippa på någon slags obekvämdhet/nervositet/stress som utlöser dom här små diskreta ticsen. Konstigt det där.
EDIT: Ni som bevittnat detta, inklusive zero, hur 'dömer' ni personerna som bedrvier den här spasmverksamheten. Avfärdar ni dom som mindre värda direkt? Jag bryr mig inte eftersom jag gillar personerna generellt, och speciellt när en av dom bara har gjort det en gång. Den andra gjorde det ganska frekvent när vi var stekta (har inte sett det annars och vi var nog ganska engagerade och inne i diskussionen plus att vi var duktigt bänga) och efter ett tag började jag helt enkelt fundera på "vad är det som är fel egentligen?".
Du inser att det finns olika grader av Tics va? Har själv bevittnat såväl lite lätta små "ryck" i ansiktet till fullskaliga grimaseringar...
Små ofrivilliga ryck i ansiktsmuskalaturen kan också framkallas av kraftig sömnbrist, "källa?" utbrister ni frågande, "har ingen säger jag" bygger helt antagandet på egna erfarenheter...
Lider man av Tics, Stammning mm så förvärrar alltid stress skiten...
Jag dömer ingen, tycker bara det är allmänt störigt och fult, speciellt om det råkar va någon tv-profil, kommer rent spontant på en, en äldre gubbjävel med glasögon på nyhetsmorgon för någon vecka sen fick ryck när han hade skämtat...
Hans ryck gick ut på att han höjde ögonbrynen överdrivet mycket 4-5 ggr efter varandra, det såg förjävligt ut och jag irriterade mig på det resten av programmet, Det som gör att jag irriterar mig så mycket är att om man vet att en person lider av det så "väntar" man på nästa ryck...
Mvh!