2010-02-15, 06:37
Medlem
Kapten Neptuns avatar
Hej.
Har en några månader gammal dator med Win7 64-bit som med 10-15 minuters mellanrum blir superseg i några minuter. Jag kan röra musen, men alla program slutar svara, förutom spel som bara stannar upp ett tag. Har testat att formatera om systempartitionen, men problemet kvarstår.
Dator specs:
Processor: AMD Phenom II X4 3.00 Ghz
Ram: 4,00 Gb
Grafikkort: Radeon 4800
Systemdisk: Samsung SpinPoint F3 500GB

Någon idé om vad som är fel?
Citera
2010-02-15, 06:41
Medlem
Kights avatar
Kan va hårddisken som slutar fungera en runda och sen startar om sig själv, kan du höra om disken helt plötsligt slutar snurra och sen spinner upp igen några sekunder senare ?
Citera
2010-02-15, 07:04
Medlem
Kapten Neptuns avatar
Inte lagt märke till det innan, ska lyssna och se efter nästa gång det händer.
Kan det ha någonting att göra med att jag skapade en partition på hårddisken utan att formatera den först?
Citera
2010-02-15, 07:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kör annars en analys på HDD med hjälp av tillverkarens verktyg.

Kontrollerar där om något slår fel. Du kan alltid köra en konventering på den primära partitionen.
Se om detta kan hjälpa dig.
Citera
2010-02-15, 09:11
Medlem
DigitalAngels avatar
Har ett snarlika bekymmer. Win7 64bits, 5GB RAM. Något som jag tror gjorde att detta fenomen blev lite bättre var att installera om Java. Fick ofta låsningar av denna typ av program som använder Java.
Citera
2010-02-16, 17:59
Medlem
Kapten Neptuns avatar
Blandade ihop mina hårddiskar, Systemdisken är en western digital caviar greenpowe 500gb, 32 mb cache.
Tankade ner WDs diskanalaysprogram, konstigt nog kan den inte hitta den fysiska disken, utan bara partitionerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in