• 4
  • 5
2010-08-08, 19:17
Medlem
benkebents avatar
Evig lycka behöver inte vara att men gör 1 grej hela tiden. Säg att lycka för mig är att dricka ett glas Fanta Lemon. Jag gör detta om och om igen, eller nej inte jag utan den/det som har gett mig löftet om evig lycka. Den/det vet om exakt när jag tröttnar på Fantan och börjar istället ge mig mjölk. Man hinner inte tröttna på något för det byts ut mot det som man känner för.

Till exempel om jag bor i Thailand på någon mysig ö så precis innan man tröttnar byts det ut mot en storstad med massvis med folk. Jag tänker "aah perfekt! precis det jag tänkte på att jag ville." Man tycker inte illa om ön men man tycker ändå att det är skönt att lämna den ett tag.
Citera
2010-08-09, 18:29
Medlem
therebells avatar
evig lycka är att finna glädje i varje litet fundamentalt handlande... När man väl funnit harmoni i alla ens sinnen och intryck, då inte förens då, kan man finna harmoni. hellre välmående än välstånd. hellre ovetande än allsmäktig... osv...
Citera
2010-08-09, 18:33
Medlem
Lighthouses avatar
Tycker faktiskt att den som tidigare i tråden uttryckte sig att evig lycka är lycka i evig tid varit närmast. Sedan hur det faktiskt går till att få den här lyckan, det är högst individuellt, föremål för konstant förändring och antagligen inte begränsat till ett svar. Meningslöst att tala om egentligen då det urartar i drömscenarion och fantasier utan substans bortom den subjektiva upplevelsen av dom.
Citera
2010-08-10, 05:55
Medlem
Raketlennys avatar
Hur lycklig man än blir så kommer det alltid finnas saker som stör en, gör en ledsen eller oroar en. Går inte att undvika eftersom människan alltid letar efter problem.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in