2010-02-24, 12:58
Medlem
Mr Teks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Vet inte om så många egentligen uppskattar denna varelse men enligt mig: gädda = skräpfisk
Käkade gädda i sommar, var rätt gott, inga problem att plocka y-benen efter tillagning heller. Dessutom finns det väll knappast något som är lättare att fånga en en 1-kilos gädda, och absolut inte överskattat snarare underskattat pga av dess kassa rykte.
Citera
2010-02-24, 18:35
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasken1
Beror ju helt och hållet på vilken kvalité det är. Maskinskalade lakeräkor vs. handskalade färska räkor. Går inte jämföra. Räkor är fan bland det bästa.

Visst, det är skillnad på räkor och räkor. Det är hela grejen med räkor som jag tycker överskattas ibland, att det ska vara så fiiiint med räkor. En svindyr räkmacka med urvattnade smaklösa - och små - "räkor" var bara ett exempel. Fast å andra sidan är den nästan lika dyra köttbullsmackan bredvid, med Mamma Scans köttbullar, inte mycket bättre. Jag kanske helt enkelt bara råkat hamna fel från början när det gäller räkor.

dePaul: att röka räkorna låter gott. Det ska jag testa.
Citera
2010-02-24, 18:41
Medlem
BDylans avatar
Mat och mat men bearnaisesås är sjukt överskattat. VARENDA jävel tycker det är gott förutom jag känns det som, smakar godis på nåt skumt sätt.
Citera
2010-02-24, 18:44
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Tek
Käkade gädda i sommar, var rätt gott, inga problem att plocka y-benen efter tillagning heller. Dessutom finns det väll knappast något som är lättare att fånga en en 1-kilos gädda, och absolut inte överskattat snarare underskattat pga av dess kassa rykte.

Gädda är jävligt gott. Dessutom finns det inget som är mer rogivande än fiske.
Citera
2010-02-24, 22:21
Bannlyst
Det är ju visserligen inget fel på oxfilé men jag föredrar en redig biff vilken dag i veckan som helst. Sushi har jag bara rört en gång och det lär förmodligen stanna vid det.

Angående gädda så kan jag då verkligen inte säga att det är överskattat. Jag är absolut inget fan av fisk (skulle själv aldrig äta det om alternativ finns) men den gången jag åt gädda gick det iaf ner utan större problem.
Senast redigerad av Talibankocken 2010-02-24 kl. 22:28.
Citera
2010-02-25, 00:31
Medlem
manskrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poojk
Va fan du skulle ju kunna kirra riktig manskraft nagg, bara att slå näven i bordet och visa vem fan det är som håller i bältet
Jo jag borde kanske visa vem som är mannen i huset.

Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Stram budget eller helt fantasilös festkommite ?

Förmodligen en kommitté full av underklass - USCH! FY!
Citera
2010-02-25, 00:35
Medlem
Rätten "africana" tycker jag är jäkligt överskattad. Det brukar ju annars ses som lite fin helgmat. Iaf bland mina bekanta.
Citera
2010-02-25, 16:36
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k1ng3n
+1

Sen har jag en fråga till er som fick tacos i bamba. Vilka år gick ni i skolan?
Känner mig aaaasgammal när jag läser att man fick såpass "modern" mat i skolan.

Jag fick aldrig tacos. Däremot fick jag lapskojs och det eländet kan väl inte serveras ens i skolbespisningen längre? Men så var det ju ett tag sen jag tog studenten också.

För att anknyta till trådens ämne tycker jag att kassler är den förmodligen mest överskattade mat som finns. Det är helt enkelt inte gott. Som en tjock bit översaltad skinka... När jag växte upp ansågs det dessutom som okej bjudmat så jag har suttit igenom otaliga hemska middagar hos släktingar där de serverade denna hemska kassler. Jag skulle aldrig någonsin köpa det själv. Blä!
Citera
2010-02-25, 17:57
Medlem
Tacos är givet i den här tråden. Det enda tacos duger till är som slafsmat vid kraftig bakfylla. Kolla rent objektivt på vad tacos egentligen är. Det hade visst redan nämnts i tråden, men det tåls att nämnas flera gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Det är en ren trendgrej. Sushi är vidrigt. Blev pålurad det en gång, men aldrig mer. En bajstolle skulle säkert också smaka "gott" om man dränkte den i soja och wasabi.
Jag gillar sushi, och jag är knappast något trendpretto. Håller dock med om att det är, eller åtminstone var, lite "trendigt" att ta en snabbsushi på staaan. Brr, ryser. Samma typ av folk som helt plötsligt började hata isbergssallad i deras pastasallader till förmån för den mycket fiiiiinare ruccolan (inget ont om ruccola dock).

Edit: Föredrar dock sushi som förrätt, ett par bitar så där. Håller inte riktigt som en hel middag. Ett lite dyrare mellanmål är det perfekt som.
Senast redigerad av jorre 2010-02-25 kl. 18:04.
Citera
2010-02-25, 18:08
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorre
...pastasallader...

Tack!

Pastasallad är jävligt överskattat. Jag förstår mig inte på folk som köper en pastasallad på coop och äter med vällust som lunch. Tvi.

Nu går det givetvis att slänga ihop en god pastasallad, men jag menar ICA/pressbyrå/Preem/coop/Statoil-varianten.
Citera
2010-03-03, 10:05
Medlem
Birgitta61s avatar
Cous-Cous, Fallafell och diverse etno-bröd som Ciabatta, Foccachia eller varför inte Baguetter som egentligen är gamla hederliga frallor.
Citera
2010-03-03, 10:14
Medlem
För mig är de mini-pot-au-feu-liknande skapelser som kockar brukar gravitera mot vid tävlingar klart överskattade. Kokta rotsaker som man slår buljong över fungerar inte riktigt i de sammanhangen för mig, även om man kan lägga upp i god tid och slå den varma buljongen över i sista sekund, gärna framför domarens nos.

En pot-au-feu skall för mig vara som en stor gryta med sammanhållen köttsoppa, rejäla bitar av både rotsaker och kött med märgben och ibland kål, en riktigt bonnig rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in