• 1
  • 2
2010-02-20, 22:18
Medlem
Moffegrevs avatar
Vem fan betalar för att ligga med en indier? Jag betalar gladeligen för att slippa se indier.
Citera
2010-02-20, 22:55
Medlem
Nej tack. Även om det dräller av riktigt heta indiska damer så misstänker jag att det går överväldigande många karri-stinkande troll på varje sötnos.
Citera
2010-02-21, 11:26
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaavalen
Självklart finns alla samhällsklasser i Indien, men synen på en hora tror jag är och förblir densamma i alla samhällsklasser (bara det att överklassen uttrycker sitt förakt finare.) Det är också bara de allra lägsta klasserna som prostituerar sig. Sexualmoral i Indien = en långsamt tåg som hela tiden spårar ur
Polisen i Indien är riktigt elak och MYCKET korrumperad. I centrala Indien (Bihar, Uttar Pradeh etc) så har många politiker sin bakgrund i maffian. Mot "lösaktighet" finns ett stort och djuuupt rotat förakt. Dom här kvinnorna kommer att vara rättslösa pga sin låga ställning, fattigdom och brist på utbildning. I Indien kan man köpa folks välvilja för pengar, därför är jag pessimistisk och tror egentligen inte att det blir någon skillnad för kvinnorna.
Många män i Indien har en inställning som går ut på att kvinnor som går ensamma ute efter kvällens inbrott får skylla sig själva. En kille jag känner i Indien berättade hur kompisar till honom "hittade" en sådan kvinna, drag in henne i ett buffelstall och "gjorde allt", som han uttryckte det med henne. Han berättade detta som en rolig anekdot, och förstod inte ens att det var en våldtäkt. Det finns en sådan attityd, så djupt rotad i det indiska samhället (lägre medelklass, arbetarklass) att indiska kvinnor är rädda för att gå själva ute. Man tar med sig make, bror, son, eller går flera kvinnor ihop. Bara att röra sig själv ute som kvinna kan få folk att börja sprida rykten om att man är lösaktig. I förlängningen kan detta leda till social utfrysning. Det jag vill ha sagt med detta är att det finns mycket att arbeta med i Indien, som är ett stort och tungrott land.
Sen vet jag iofs ingenting om lyxprostitution, om det förekommer och i vilken utsträckning. Jag har träffat gatutjejer.

Intressant. Det här visar att det kanske inte är så lämpligt att legalisera prostitutionen i Indien än så länge, i alla fall inte i landet som helhet, men kanske kan det funka på prov i vissa större städer. Frågan är väl sedan också om globaliseringen, internationaliseringen av ekonomin, och landets ökande status som global stormakt med en allt större medelklass med en allt bättre utbildningsnivå inte kommer göra befolkningen mer tolerant eller åtminstone överseende med prostitutionen? Det är kanske då en bättre idé att vänta ett par decennier eller så med en legalisering tills folks kulturellt och socialt nedärvda motstånd mot företeelsen eventuellt börjar falna.

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Vem fan betalar för att ligga med en indier? Jag betalar gladeligen för att slippa se indier.

Själv skulle jag inte ha något emot att pynta ut ett par tusenlappar för ett litet rendezvous med någon som Aishwarya Rai, men det är väl bara jag....
Senast redigerad av BlueStar 2010-02-21 kl. 11:40.
Citera
2010-02-21, 15:36
Medlem
Blaavalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Intressant. Det här visar att det kanske inte är så lämpligt att legalisera prostitutionen i Indien än så länge, i alla fall inte i landet som helhet, men kanske kan det funka på prov i vissa större städer. Frågan är väl sedan också om globaliseringen, internationaliseringen av ekonomin, och landets ökande status som global stormakt med en allt större medelklass med en allt bättre utbildningsnivå inte kommer göra befolkningen mer tolerant eller åtminstone överseende med prostitutionen? Det är kanske då en bättre idé att vänta ett par decennier eller så med en legalisering tills folks kulturellt och socialt nedärvda motstånd mot företeelsen eventuellt börjar falna.

Jag tror ju inte att folks inställning till prostitution har med deras utbildningsnivå att göra. Tvärt om kan ju utbildning bidra till att många får en mer "feministisk" approach, i umgänget med kvinnliga studenter t ex. Män och kvinnor lever lite i olika världar i Indien, men jag har sett att dem som börjar umgås över könsgränserna på universiteten också får en högre respekt för kvinnor, och en mer vänskaplig relation i stället för att se okända kvinnor som erotiska objekt (som jag tycker många "busar på stan" har en tendens till (i Indien).
Däremot kan jag tänka mig att t ex affärsmän som blir rikare (ekonomin växer ju som sagt) kan få högre anspråk på att det ska vara lite lyxigare prostitution, och att det är med dessa män i utgångsläge man får tänka om man tänker bordell.
Officiellt tror jag dock inte att man kan ändra på folks inställning, det har man ju knappt kunnat i Sverige ens. I Indien är det viktigt att t ex vara välartad inför föräldrar och släkt, och ha ett gott rykte så att andra familjer kan tänka sig att gifta bort en med sitt barn. Ju bättre rykte man har, desto mer möjlighet har man att välja ett gott parti. Individualismen har inte vunnit mark på samma sätt där som här, trots att Indier är oerhört positiva till t ex ny teknik.
Kan nästan tänka mig att gifta indiska män nyttjar prostitution i större utsträckning än ogifta, men detta har jag såklart inget belägg för. Rykte är dock viktigt både för kvinnor och män, och män håller gärna upp en artig fasad för kvinnor de respekterar (sen snackas det nog lite mer kuk och fitta när dom är själva samt att gattjejer kan få sig en släng av oanständiga skämt)
Citera
2010-02-21, 16:12
Medlem
Messerschmitts avatar
Man kan ju hoppas att polisen i Indien får resurser och order om att bekämpa den vedervärdiga handeln med småflickor från bl a Nepal som låses in på bordeller i storstäderna och får stå till tjänst 24 h/dag tills de slutligen kastas ut, förbrukade och smittade av allt man kan smittas av..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in