2010-02-14, 00:28
Medlem
Jag vill kunna använda Shift+ numpad knapparna, men om man trycker Shift+ 8 blir de pil up, trycker man Shift + 7 blir de home knapps funktionen, förstår inte vad som är meningen med detta då man redan har de knapparna bara någon CM bort... så finns de något sätt att kunna stänga av denna "hotkey" funtionen så att shift + numpad8 blir just det... shift+8 inte pil up?

har letat runt som fan men kan verkligen inte hitta något så snälla om ni vet nått posta de!

kanske de går att ändra numpad knapparna i någon windows fil eller nått? typ local group policy editor eller nått?

jag vill alltså ändra layouten / keymapping på numpaden men inget annat, kanske de går att göra i registret eller nått?
Senast redigerad av leothlon 2010-02-14 kl. 00:42.
Citera
2010-02-14, 00:31
Medlem
Menar du numpad? Eller är jag helt bakom flötet?
Citera
2010-02-14, 00:32
Medlem
raggarsvins avatar
Tryck på NumLock?
Citera
2010-02-14, 01:07
Medlem
om du har numlock på (alltså att trycker du 8 blir det en 8) men sen håller ner shift samtidigt som du gör det så blir det ändå pil upp istället för shift+8

ja numpad
Citera
2010-02-14, 01:09
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leothlon
om du har numlock på (alltså att trycker du 8 blir det en 8) men sen håller ner shift samtidigt som du gör det så blir det ändå pil upp istället för shift+8

ja numpad
JAha, men varför ska du trycka shift och 8 för?
Citera
2010-02-14, 01:10
Medlem
för jag vill kunna binda det till annat... vad är meningen med att ha pil upp på shift + 8 när du har ett sätt pilar bara ca 2 cm bort... helt onödigt
Citera
2010-02-14, 01:14
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leothlon
för jag vill kunna binda det till annat... vad är meningen med att ha pil upp på shift + 8 när du har ett sätt pilar bara ca 2 cm bort... helt onödigt
det kan du nog göra med nån remapper. Googla på remapper eller remap keys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in