2010-02-14, 15:25
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
Enligt offrets kamrater var överfallet helt oprovocerat. Killarna i de båda sällskapen kände inte varandra. Båda gärningsmännen beskrivs som "blonda", med "svenskt utseende". Den ene var kraftig och den andre smal.

Pressen är snabba på att nämna när det är svenskar...

Har för mig att jag läste här på fb för nått år sedan att det är vanligt i England att sådana här personer blir både misshandlade och mördade. Offret skall ju som det nämndes tidigare vara EMO, har inte riktigt fattat vad det betyder, men kanske det har med det att göra. En sedvänja som spridit sig från UK?

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-02-14, 15:26
Medlem
Är det P** An*e** No*d***st som bor (bodde) i Länsmansgården ni menar..??
Citera
2010-02-14, 15:27
Medlem
Hans facebook
http://www.facebook.com/search/?q=pe...6.760249136..1
Citera
2010-02-14, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter

Japp det stämmer.
Citera
2010-02-14, 15:28
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Har för mig att jag läste här på fb för nått år sedan att det är vanligt i England att sådana här personer blir både misshandlade och mördade. Offret skall ju som det nämndes tidigare vara EMO, har inte riktigt fattat vad det betyder, men kanske det har med det att göra. En sedvänja som spridit sig från UK?

M.V.H.
jamsson.

Emo är ju bara en "musikstil", klädstil och hårstil, inget man borde bli mördad för.
Citera
2010-02-14, 15:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Enligt Ratsit finns det en Per Anders Nordkvist, 19850723, Temperaturgatan 75. Om det är han ser det ut som om han tog spårvagnen hem.
Citera
2010-02-14, 15:30
Medlem
Han bodde på Temperaturgatan 75 det är min granne.
Citera
2010-02-14, 15:31
Medlem
Någon som vet något om det verkliga motivet? Man blir inte "knivskuren" i levern. Man blir mördad av hugg i magtrakten.
Citera
2010-02-14, 15:32
Bannlyst
"Enligt offrets kamrater var överfallet helt oprovocerat. Killarna i de båda sällskapen kände inte varandra."
Citera
2010-02-14, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
"Enligt offrets kamrater var överfallet helt oprovocerat. Killarna i de båda sällskapen kände inte varandra."

Ja de vet ju allt här på jorden... seriöst. "... Ett av huggen tog i levern ..." <-- Ur tidigare artikel i tråden.
Citera
2010-02-14, 15:35
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför måste det ha skett mellan bankomaten och hållplatsen? Varför inte på spårvagnen?

Skulle det skett på vagnen så borde detta uppmärksammats av andra medresenärer. Vagnarna vid den tidpunkten (runt 23 tiden en lördagkväll) brukar vara ganska så välfyllda. (folk som skall in till krogen etc).

Undrar var GM kom ifrån. Antar att dom kom gående. Kan mycket möjligt vara så att dom kommit från spårvagnen och mött BO på väg till ellr precis inpå bankomaten.
Citera
2010-02-14, 15:41
Medlem
Jag kände Pelle främst genom min lillebror. Han var världens snällaste kille. Ett popsnöre som gillade Broder Daniel. Han var säkert på väg att ta vagnen in till stan och gå på Saturn (en popklubb i Masthugget) med sina vänner.

Det känns så jävla onödigt. Vad är det för jävla värld vi lever i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in