Citat:
Ursprungligen postat av jorgen
Men det verkar som om du menar att din
kompis eller
flickvän ska betala MER hyra än dig? Låter mycket märkligt. Att splitta 50/50 är det enda tänkbara. Annars skulle inte jag kalla de vän eller flickvän...

Det är ju trots allt din investering. Skulle jag få reda på att du splittar 25/75 skulle jag faktiskt anse att du blåser mig.
Läs tråden innan du svarar. Det är fråga om en bostadsrätt, alltså är det inte fråga om någon hyra. Ska man splitta 50-50 ska person 2 vara med på att betala köpet, och det lär ju knappast komma ifråga.
Citat:
Ursprungligen postat av DUFATTARINGENTING
alltså. jag är ju inte dum i huvet. men vill ju inte att nån lever gratis i min bostad. hur mkt kan man kränga av en kompis/flickvän (vi förutsätter att jag har moral)
Det beror på vad det är för lägenhet du skaffar. När du vet det kan du jämföra med exempelvis SSSB:s lägenheter. Tro dock inte att studentlägenheter är särskilt billiga, hyran kan variera mellan 2500-5500 på ett ungefär, beroende på standard och yta. Delar ni en lägenhet kan du så klart inte ta ut lika mycket, men avgiften lär ju inte vara några problem att få täckt.