• 4
  • 5
2010-02-16, 09:15
Medlem
j0h2ns avatar
Citat:
Mitt stora livsintresse är psykedelika

Varför uttalar du dig ens? Riktigt larvig jävla skit. Är du för nojig för att ens prova skiten själv har du verkligen ingenting att bidra med i någon diskussion gällande hallucinogener.

Pretentiösa trippare som sitter och skriver mer om trippandet än de trippar är riktigt dryga jävlar med sunkig och tråkig översittarattityd. Det har du lagt på dig, utan att ens testa skiten. Jag hoppas du som en del bryter ihop första gången du testar, och ger upp ditt "stora livsintresse".

Jävla färsking
Citera
2010-02-16, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Hur kan man lära sig vad man gör fel om ingen berättar vad man gör fel? Det är elakare att låta någon leva under förespegling att det han tror är rätt, därför att då kommer det att slå honom hårdare den dagen då han inser att det inte förhåller sig så.

Jag är av uppfattningen att den psykedeliska upplevelsen är potentiellt den mest kraftfulla upplevelsen en människa kan uppleva. En sådan upplevelse fodrar förberedelse och kunskap och om man är så obildad på området att man inte ens lärt sig stava till psykedelisk så anser jag att man förbrukat sin möjlighet att vara en lämplig kandidat för den psykedeliska upplevelsen. När sådana människor tar psykedelika finns det en stor risk att vi sedan får läsa sådana här nyheter i tidningarna: http://www.svd.se/stockholm/nyheter/...sd_3573613.svd

Med andra ord, den typen av nyheter som drev på förbudet av LSD från början, det skapar en folkopinion mot LSD, precis som TS förslag på en laglig coffeshop är ett kontraproduktivt närmande mot drogproblemet.

Apropå ordmärkeriet, så stavas det väl "fordrar" i den mening du använder ordet?

Jag är på din sida i övrigt, hallucinogener diskuteras i regel inte på någon vidare hög nivå här!
Citera
2010-02-16, 09:53
Medlem
PAIN-s avatar
Vilken intressant idé! Sälja lagliga rökmixar och annat i en Coffeshop! Även om staten så fort dom kunnat fått dom lagliga preparaten man serverar olagliga, så kommer det ju alltid ut nya rökmixar och nya lagliga preparat fort som attan! Och om man dessutom själv äger Sveriges enda lagliga Coffeshop så hade då iaf JAG hjälpt till att "uppfinna" nya rökmixar och örtblandningar på daglig basis!
Citera
2010-02-16, 10:32
Medlem
Tant_Gröns avatar
Det skulle behöva krävas sjukhushygien på ett sånt ställe, då hälsovårdsnämnden skulle vara och hälsa på om inte varje vecka, så varje månad i alla fall. Brandinspektion, påhälsning av facket osv osv. Men lycka till säger jag. Sätt ribban på en vettig nivå, kanske inte behövs "mat från alla världens hörn", spelningar och konstutställningar. Vill du arra spelningar så behövs tillstånd, som polisen ger ut, som dom säkert motarbetar..
Citera
2010-02-16, 15:56
Medlem
EnTrevligPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
det e fett kul att ta lsd och flumma, knarka. hEhe, :P

Ja mannen, nee sköja, förstår hur du tänker.
Men det är inte särskilt sunt att ta det på för stort allvar heller, lagom is king

Jag tror inte polisen skulle göra raids varenda dag.
Om någon skickar det som behövs för dagen / veckan, kanske det kan hålla några månader iaf
Sedan att den som äger stället kommer få städa grundligt / slänga behållare rätt ofta är ju också viktigt...

Hmm, kanske onödigt och slänga nu i den miljömedvetna tiden,
bästa skulle la va och slänga i allt smutsigt i ett steriliserings bad
Men minsta lilla grej så är det kört, jag skulle inte sova gött med en sådan shop iaf

Annars kan man ha en shop med bilder på produkter med leverans inom 1-2 dagar.
Alla har inte internet ^^
Senast redigerad av EnTrevligPolis 2010-02-16 kl. 16:29.
Citera
2010-02-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squamatus
Apropå ordmärkeriet, så stavas det väl "fordrar" i den mening du använder ordet?

Jag är på din sida i övrigt, hallucinogener diskuteras i regel inte på någon vidare hög nivå här!
Du har rätt, jag skrev fel.
Citat:
Ursprungligen postat av EnTrevligPolis
Ja mannen, nee sköja, förstår hur du tänker.
Men det är inte särskilt sunt att ta det på för stort allvar heller, lagom is king

Jag tror inte polisen skulle göra raids varenda dag.
Om någon skickar det som behövs för dagen / veckan, kanske det kan hålla några månader iaf
Sedan att den som äger stället kommer få städa grundligt / slänga behållare rätt ofta är ju också viktigt...

Hmm, kanske onödigt och slänga nu i den miljömedvetna tiden,
bästa skulle la va och slänga i allt smutsigt i ett steriliserings bad
Men minsta lilla grej så är det kört, jag skulle inte sova gött med en sådan shop iaf

Annars kan man ha en shop med bilder på produkter med leverans inom 1-2 dagar.
Alla har inte internet ^^
En sak är i alla fall säker och det är att förbudet av substanser skulle ske i en betydligt hastigare takt om de såldes i IRL-affärer, än om de säljs över internet.
Citat:
Ursprungligen postat av j0h2n
Varför uttalar du dig ens? Riktigt larvig jävla skit. Är du för nojig för att ens prova skiten själv har du verkligen ingenting att bidra med i någon diskussion gällande hallucinogener.

Pretentiösa trippare som sitter och skriver mer om trippandet än de trippar är riktigt dryga jävlar med sunkig och tråkig översittarattityd. Det har du lagt på dig, utan att ens testa skiten. Jag hoppas du som en del bryter ihop första gången du testar, och ger upp ditt "stora livsintresse".

Jävla färsking
"För nojig för att ens prova skiten", "jävla färsking". Jag vet inte ens hur man förväntas bemöta någon sådan "argumentation". Jag kan bara säga att jag för din skull hoppas att du inom en snar framtid tillryggalägger högstadiementalitetens "tufft-att-knarka-period" och mognar till lite. Jag har faktiskt inte hört någon över 16 år använda uttrycket "jävla färsking".
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in