2010-02-13, 09:02
Medlem
lindelows avatar
Fick hem min nya macbook i går och nu tänkte jag koppla in mitt externa ljudkort i datorn. har ett Creative SoundBlaster X-Fi Surround 5.1. men verkar inte som de fungerar. är de helt hopplöst att få igång de eller? å är de det vilket ljudkort kan man isf köpa för under 1000 lappen??
Citera
2010-02-13, 09:05
Medlem
Persepones avatar
Vad ska ljudkortet vara till för?
Citera
2010-02-13, 09:07
Medlem
lindelows avatar
skall enbart få in musiken från datorn till mitt logitech z-5500 vore inte fel om de fans optisk utgång på de..
Citera
2010-02-13, 09:27
Medlem
finns ju inbyggt i datorn?
Citera
2010-02-13, 09:29
Medlem
lindelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convicten
finns ju inbyggt i datorn?

optiskt? är en vanlig macbook ingen pro eller nått finns bara 3.5utgång och de är lite väl dålig kvalitet på ljudet då
Citera
2010-02-13, 09:30
Medlem
Persepones avatar
Optisk utgång finns på alla Macar sedan flera år.

En sånhär http://www.kjell.com/content/templat...em=39627&path= köper du och petar in i 3,5mm utgången.
Citera
2010-02-13, 09:30
Medlem
Apple har haft optisk utgång på alla sina produkter jag vet inte Hur länge... över 3 år iaf
Läser du inte specarna på saker du köper?
Citera
2010-02-13, 09:32
Medlem
lindelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persepone
Optisk utgång finns på alla Macar sedan flera år.

En sånhär http://www.kjell.com/content/templat...em=39627&path= köper du och petar in i 3,5mm utgången.

smart! får leta efter en längre bara.. TACKAR!!!
Citera
2010-02-13, 09:33
Medlem
lindelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convicten
Apple har haft optisk utgång på alla sina produkter jag vet inte Hur länge... över 3 år iaf
Läser du inte specarna på saker du köper?

haha nopp.. fast hade iof vart gött med ett externt ändå men blir ju billigare med bare en ny kabel.. och ljudet täcker nog till för mig..
Citera
2010-02-13, 09:36
Medlem
Persepones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindelow
haha nopp.. fast hade iof vart gött med ett externt ändå men blir ju billigare med bare en ny kabel.. och ljudet täcker nog till för mig..

Alltså ljudet blir inte bättre för att du köper ett externt ljudkort, bara dyrare.
Det optiska digitala är digitalt och fint från början som det kommer ut från datorn.

Men du kanske bara vill ha en fräck låda p bordet att visa upp för kompisarna.
Citera
2010-02-13, 09:38
Medlem
lindelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persepone
Alltså ljudet blir inte bättre för att du köper ett externt ljudkort, bara dyrare.
Det optiska digitala är digitalt och fint från början som det kommer ut från datorn.

Men du kanske bara vill ha en fräck låda p bordet att visa upp för kompisarna.

jopp men den lådan har jag ju redan.. upptäkte nyss att jag hade optisk utgång på min gamla hp med ja ja nu har jag bestält en 5 meter Optisk kabel 3,5mm - Toslink kabel iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in