2010-02-12, 20:05
Medlem
AndersEklunds avatar
Tja, operarade min näsa idag, inget allvarligt. Fick morfin innan jag sövdes ner och känner mig fortfarande lite moffad. Ska på en fest vid 9 och undrar om jag kan dricka alkohol? ens i små "portioner" så man blir lite salongsberusad typ.
Citera
2010-02-12, 20:16
Medlem
SMD FBs avatar
När blev du opererad? Vilken typ av morfin var det?

Läkarna kallar ju allt smärtstillande för morfin bara för att förenkla för patienterna.
Citera
2010-02-12, 20:20
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
När blev du opererad? Vilken typ av morfin var det?

Läkarna kallar ju allt smärtstillande för morfin bara för att förenkla för patienterna.

vid 3 sövde dom ner mig efter att dem gett mig "morfin". vaknade kl 5.
Kom nyss på att det va fentanyl jag fick. Sömnmedlet hette propofol.
Citera
2010-02-12, 20:38
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
vid 3 sövde dom ner mig efter att dem gett mig "morfin". vaknade kl 5.
Kom nyss på att det va fentanyl jag fick. Sömnmedlet hette propofol.
Fentanyl är väldigt potent men har en väldigt kort halveringstid, det är därför de skrivs ut som plåster som utsöndrar en viss mängd per timma.
Propofol har också en kort eleminationsfas men det är också farligt att blanda med alkohol. Eftersom du kanske inte har något tolerans mot de ovannämnda preparaten och känner dig fortfarande påverkad avråder jag dig att dricka. Någon öl eller två är dock inga problem men att dricka sig berusad skulle jag inte rekommendera.
Citera
2010-02-12, 21:48
Medlem
Alisas avatar
Men alltså om det nu skulle vara farligt för Ts att dricka ikväll...Borde inte läkarna sagt det då till Ts...?! Visst man har ju eget ansvar bla bla.. Men man tycker ju ändå det borde vara något dom borde nämnt trots att jag med tycker att ts ska vara försiktig med alkoholen...
Citera
2010-02-13, 00:14
Medlem
AntiAliass avatar
Jag drack alk och käkade benzo bara några timmar efter att jag genomgått en medelallvarlig operation under narkos. Var visserligen bara folköl kom jag på nu men ändå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in