Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-13, 03:11
Medlem
KalGustfXVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Det är pressbilder som man FÅR använda.
Här är den högupplöst
http://www.do.se/Press/Pressbilder/Torbjorn-Andersson/

Citat:
Ursprungligen postat av Anckarström
Inte om du ändrar den... Som de flesta här har gjort. Det faller under konstnärlig frihet.

Men någon som kan juridik kan ju förtydliga vad som gäller.

Något glasklartsvar har inte jag sett eller hittat. Får man ta en fri pressbild till vad som helst? Med dagens knepiga DO litar jag inte på nåt. Ett riktigt PK-mål i rätten är nog enda hinten...
Citera
2010-02-13, 04:39
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugasi
Tittut!

Otroligt att DO inte har bättre saker för sig... Torbjörn måste ju sett den där avataren själv, svårt att se att nån minion meddelat Torbjörn om situationen på Flashback.

"... Åh bilen går bra? ... Förresten nån har din nuna som avatar på internetforum, dags att vidta åtgärder?"

Ja, någon multihandikappad (bl.a. totalt humorlös) svenskfiende med anknytning till DO-Dagon (eller söte Torbjörn själv) måste ha suttit i sitt dagliga bevakande av I&I och PI, där ju Moloken skriver en hel del...Tänk er vad DO-bestarna skulle väcka åtal för "diskriminerande" uttalanden bara från dessa delfora - om de kunde.
Men än så länge är de ena vanmäktiga PK-inkvisitorer vad gäller muntert frispråkiga FB-diskussioner.
Citera
2010-02-13, 05:30
Bannlyst
Eftersom att Flasback är ett anonymt forum och inga personuppgifter utlämnas till myndigheterna, så kan du vara säker på att judebögen på din avatar itne kan bötfälla dig för trakasserier eller PUL.
Han är en offentlig och hatvärd judereptil, och får därför tåla den behandlingen han får.
Citera
2010-02-13, 06:07
Medlem
Troians avatar
Det här är verkligen Flashback när det är som sämst.

En person utanför forumet bryter mot kodex här på Flashback och hotar med polisanmälan. Ett i sig givetvis både korkat, löjligt, otrevligt och byråkratiskt hot. Att han dessutom jobbar på den så förhatliga diskrimineringsombudsmannen, som varje år ser till att dussintals invandrare får ekonomisk kompensation för diskriminering gör han ju till sällan skådat perfekt offer att ge sig på. Den kollektiva inavelsmentaliteten, där användare tävlar om att få cred för att på det mest osmakliga sätt håna en person som faller utanför ramarna, visar sig.

En uppmaning till DO:s informationschef, eller vem det nu är på myndigheten som är ansvarig för det här ärendet: Gå ut med en ursäkt. Se till att TA himself går ut och beklagar att hans vän tar kontakt med en FB-användare för att denne använder hans nuna som avatar. Ni, eller TA, kan visserligen säga att ni inte gillar att bilden på honom används i sådant här syfte, men att hotet om polisanmälan enbart var dumt. Ni måste förstå att ni aldrig kan gå segrande ur det här, och ju mer ni försöker desto mer kommer ni och TA att förlora.
Senast redigerad av Troian 2010-02-13 kl. 06:32.
Citera
2010-02-13, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

En person utanför forumet bryter mot kodex här på Flashback och hotar med polisanmälan. Ett i sig givetvis både korkat, löjligt, otrevligt och byråkratiskt hot. Att han dessutom jobbar på den så förhatliga diskrimineringsombudsmannen, som varje år ser till att dussintals invandrare får ekonomisk kompensation för diskriminering gör han ju till sällan skådat perfekt offer att ge sig på. Den kollektiva inavelsmentaliteten, där användare tävlar om att få cred för att på det mest osmakliga sätt håna en person som faller utanför ramarna, visar sig.

En uppmaning till DO:s informationschef, eller vem det nu är på myndigheten som är ansvarig för det här ärendet: Gå ut med en ursäkt. Se till att TA himself går ut och beklagar att hans vän tar kontakt med en FB-användare för att denne använder hans nuna som avatar. Ni, eller TA, kan visserligen säga att ni inte gillar att bilden på honom används i sådant här syfte, men att hotet om polisanmälan enbart var dumt. Ni måste förstå att ni aldrig kan gå segrande ur det här, och ju mer ni försöker desto mer kommer ni och TA att förlora.
Nu ska vi inte vara sådana? Att förfölja och förlöjliga en person som tydligt kastat första stenen kan aldrig bli något annat är hejdlöst roligt och (som i detta fallet) en slags poetisk rättvisa. Mobbing skapades som företeelse just för personer som denne Torbjörn inte skulle få för sig att hans pk-trams är gångbart ute i den verkliga världen dit kaffeångorna från hans kontorskokare inte når.

Torbjörn, hela Flashback skrattar.

// Roger P.
Citera
2010-02-13, 07:40
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Jag gör det om jag får en direkt ursäkt från honom här för att han hotade med polisförhör. Vad andra användare gör kan jag inte råda över.

För det första vet väl ingen i vilken mån han står bakom ett eventuellt PM till dig, för det andra så smakar din andra mening rätt mycket hyckleri från en sårad oskuld. Du hade ju antingen helt enkelt kunna ignorera PM:et eller - om du på allvar oroade dig för eventuella påföljder - ställa frågan på ett neutralt sätt antingen här eller i juridikforumet. Men visst, nu handlade det ju om en person som 1) arbetar på det för många på Flashback förhatliga DO och 2) tycks föga bildskön. Då är frestelsen tydligen oemotståndlig att få hojta med grabbarna och skubba stjärt i en härligt kroppsvarm mobbargemenskap mot en person - som för allt vi f.n. vet kan vara helt oskyldig i PM-frågan - i en laidbacktråd som moderatorerna tydligen anser höra hemma i Flashbackforumet. Ja, det är ett beundransvärt mod som yttrandefrihetens anonyma riddare ger uttryck för i denna tråd.
Citera
2010-02-13, 07:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Nu ska vi inte vara sådana? Att förfölja och förlöjliga en person som tydligt kastat första stenen kan aldrig bli något annat är hejdlöst roligt och (som i detta fallet) en slags poetisk rättvisa. Mobbing skapades som företeelse just för personer som denne Torbjörn inte skulle få för sig att hans pk-trams är gångbart ute i den verkliga världen dit kaffeångorna från hans kontorskokare inte når.

Torbjörn, hela Flashback skrattar.

// Roger P.

Man kan ju fundera på om de nuvarande trakasserierna, med tråden i Laidback, är i paritet med det tomma hotet om "polisförhör"? De flesta skulle nog svara nej på den frågan.

Vad som är speciellt med det här fallet är ju att han jobbar åt DO, en myndighet som jag tror de flesta i det civila samhället i grunden stöder (om än inte allt de gör). Det var lite det jag menade var typiskt Flashback, det är ju ingen slump att det är en DO-anställd som här utsätts för de här förföljelserna. Politiskt korrekthet på Flashback är helt enkelt att avsky DO (och feminister, personer av utländsk härkomst, muslimer och många andra grupper) och de flesta användare som är av annan åsikt orkar inte lägga sig i sådana diskussioner. Kan inte komma på några andra kontexter, undantag från Nationaldemokraternas traditionella julfest och liknande, där sådana hån av just en DO-anställd, i sin egenskap av DO-anställd, så att säga är socialt accepterade.
Citera
2010-02-13, 07:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Då är frestelsen tydligen oemotståndlig att få hojta med grabbarna och skubba stjärt i en härligt kroppsvarm mobbargemenskap mot en person -

Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Ja, det är ett beundransvärt mod som yttrandefrihetens anonyma riddare ger uttryck för i denna tråd.
Ingen har sagt att yttrandefriheten behöver vara vacker att se på. Eftersom motståndet till yttrandefriheten, DO och Torbjörn, inte heller är vackra att se på så känner jag inte att jag har dåligt samvete för att jag klappar händerna och hejar på lynchmobben som med facklor och hötjugor ger sig ut på virtuell jakt på Mr. Synskadad.

Yttrandefriheten framför allt.

// Roger P.
Citera
2010-02-13, 08:22
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - -

Tvärtom, Flashback när det är som bäst, en doft av "gamla" Flashback: när jag började läsa tråden nyss och alla dessa TA-avatarer rullar förbi är det första gången på mycket länge som jag skrattar högt vid ett Fb-besök.

Iofs föreligger en viss om vi ska kalla det integritetsproblematik. Ser jag till mig själv är jag inte säker på att Brandeby - som ju är rätt så vänster - skulle vara överförtjust om han visste att han får illustrera mitt dravel - prylen är väl att han är en laidback lirare som inte skulle bry sig, till skillnad från TA som skickar cybertorpeder...
Citera
2010-02-13, 08:32
Medlem
Mad monks avatar
Citat:

Vad DO gör är rent svineri och det du skriver är idioti. Fast man kan ju inte förvänta sig något annat av en sån som dig förstås. Killen har varit toppchef inom DO det är ingen duvunge mao.

Fast jag kan förstås hålla med om att en del av avatarna på TA går över gränsen för det anständiga. Min är däremot smakfullt konstruerad, tycker jag själv.
Senast redigerad av Mad monk 2010-02-13 kl. 08:39.
Citera
2010-02-13, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Tvärtom, Flashback när det är som bäst, en doft av "gamla" Flashback:
Visst är det så. Vi minns väl alla de lustiga bilderna på Bobby, på skojet om Tsunamin eller när Anna Lindh mördades? För att inte förglömma när Lotta Engberg hotade stämma en av moderatorerna eftersom denne lagt ut en lite ekivokt photoshoppad bild på henne. Har glömt vad killen hette men det var den där prettotypen som har/hade en Stormtrooper som avatar. Eller alla roliga valaffischer som vi hjälpte sossarna med till förra valet. Det var lite mer stil på FB förr, innan alla Familjelivsfikusar och pk-fjantar hittade hit och "balanserade debatten".

// Roger P.
Citera
2010-02-13, 09:12
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Ni som byter avatar är ju för härliga, hahahaha.

Att ha offentliga personer som avatar är ju bland det vanligaste avatarmaterialet. Varför DO-chefen skulle bli särbehandlad kan man ju fråga sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in