För en tid sedan började ett problem att uppstå i Firefox med att Firefox ibland började dra extremt mycket bredband då jag såg videos på youtube. Den maxade min nedladdningshastighet. Det går inte att se videos på youtube efter en stund, eftersom webbläsaren av okänd anledning upplåter all nedladdning till något helt annat och okänt.
Firefox slutar inte med det, trots att jag stänger fliken för videon.
Firefox slutar inte med det, trots att jag stänger webbläsaren.
Firefox slutar inte med det, trots att dess process inte ens finns med i aktivitetshanteraren.
Firefox slutar inte med det, trots att jag väljer "kill connections" för det i Netlimiter.
Firefox slutar inte med det, trots trots att jag avinstallerar det.
Jag har också google chrome, och det är samma problem där. Nu kör jag google chrome och det ser ut såhär i Netlimiter nu, jag har bara en flik upp med FB där jag skriver detta inlägget:
http://img237.imageshack.us/img237/6701/32449337.png
Går jag in i aktivitetshanteraren och stänger av Google Chrome kommer den fortfarande att dra lika mycket bredband.
Vad kan detta problem tänkas bero på. Att den bara drar bredband, trots att man inte gör något är mystiskt, och att den kan fortsätta göra det, trots att programmet är avstängt och tillochmed är avinstallerat är ett ännu större mysterium för mig. Det enda sättet jag kan få det att sluta på är att dra ur internetsladden.
Testperioden för netlimiter har gått ut så jag kan inte sätta begränsningar.