Citat:
Ursprungligen postat av Alekto
Den andra felet som stör mig mest är touchpaden(Musmattan)
Går det på något sätt stänga av så att man inte kan flytta musen längst ned på touchpaden,
vill gärna ha ett finger på knappen och ett annat finger att flytta musen, tex när man ska markera många saker samtidigt?
Nu när jag gör som jag beskriver blir det som det brukar när man har två fingrar på touchpaden, musen flippar helt, går inte alls dit man vill för den vet inte vilket finger han ska lyssna på =(
ahh det är rätt störande, men jag har inte tänkt så mycket.
1. man kan hålla fingret på höger/vänster knappen riktigt stilla då fungerar det
2. pga av det lilla problemet att jag inte kan hålla fingret helt stilla, så har jag slutat använda höger knappen, utan knackar("1 nudd kontakt") på touchpadden (vart som helst på ytan) för att höger klicka, och ifall jag vill flytta något, så knackar jag 2 gånger.
ifall jag vill markera flera saker så har jag nu som vana hålla in CTRL och markerar på en sak i taget.
Du kommer bli van att bara använda ett finger på touchpadden

, tyvärr så finns det inte så många användbara multitouch geasture, förutom scroll, och zoom som bara fungerar med vissa program.
obeprövad metod, men borde man inte kunna höja "horisontal scroll yta" så den inte tolkar rörelse vid höger/vänster knappar som förflyttning av musen?
offtopic : finns det någon funktion som gör så att jag får ett meddelande i inbox när jag blir citerad?
edit: ni som har fått era TM2, är era hårdiskar också "Dynamiska" som standard?, har problem att använda easeus och likn. program för att partitionera?

är fast med windows diskhanterare