Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-11, 18:52
Medlem
Sl1vers avatar
Hej!
Läste lite om olika program som ni andra Mac användare rekommenderar och bestämde mig tillslut för att testa Quicksilver. Sagt och gjort, laddade ner programmet och började använda det. Fungerar finfint

Dock så hittade jag en gammal torrent fil som jag aldrig laddade ner förut inne i 'Dokument'. Detta var någon serie så torrenten blev rätt stor, vilket gjorde att jag beslutade mig för att aldrig ladda ner den.
Trots detta så syns denna fil inne i Quicksilver. Jag kan inte öppna den eller så, utan den kommer bara upp om jag skriver in namnet på den. Om jag försöker öppna mappen där den skall ligga med Finder så syns den inte.
Enligt Quicksilver så skall den ligga i: Dokument -> Vuze Downloads (Då jag använder Vuze för att ladda ner torrents)
Har även testat att avinstallera Vuze och ta bort Vuze Downloads mappen, men utan framgång.

Detta ledde mig in på spåret att fråga er inbitna Mac användare om gamla filer sparas någonstans och hur man gör för att rensa dem?
Citera
2010-02-11, 21:47
Medlem
Dum fråga kanske, men har du testat att låta quicksilver scanna alla mappar o filer på nytt?
Citera
2010-02-11, 22:02
Medlem
Sl1vers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meetoo
Dum fråga kanske, men har du testat att låta quicksilver scanna alla mappar o filer på nytt?
Tänkte att det kunde vara nåt sånt först, men eftersom jag installerade det för första gången idag så borde den ju inte kunna hitta såpass gamla filer, eller? Dessutom så scannar den väl igenom allt första gången man startar det?
Citera
2010-02-11, 22:44
Medlem
Sl1vers avatar
Ingen annan som har någon aning om vad det kan bero på? Vad är det för slags fil/filer som kan visas i Quicksilver men inte i Finder?
Citera
2010-02-11, 23:33
Medlem
Itmans avatar
Gissningsvis använder Quicksilver Spotlights indexering, så din fil ligger antagligen kvar i Spotlights index och skräpar. För att fixa detta: http://guides.macrumors.com/Repairing_a_faulty_Spotlight_index
Citera
2010-02-11, 23:54
Medlem
Sl1vers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itman
Gissningsvis använder Quicksilver Spotlights indexering, så din fil ligger antagligen kvar i Spotlights index och skräpar. För att fixa detta: http://guides.macrumors.com/Repairing_a_faulty_Spotlight_index
Jag följde guiden, men kunde inte dra in "torrenten" i Spotlight indexering.

Gjorde såhär: Systeminställningar ->Spotlight -> Integritetsskydd

Sen så öppnade jag Quicksilver och sökte efter "torrenten". Den kom fram, drog den till Integritetsskydds rutan men det gick inte. Då drog jag den till skrivbordet och försökte men det gick inte heller. Vad kan detta bero på?

Det står att filen jag vill få bort är ett Textutdrag, om man kollar på info.
Citera
2010-02-11, 23:57
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sl1ver
Jag följde guiden, men kunde inte dra in "torrenten" i Spotlight indexering.

Gjorde såhär: Systeminställningar ->Spotlight -> Integritetsskydd

Sen så öppnade jag Quicksilver och sökte efter "torrenten". Den kom fram, drog den till Integritetsskydds rutan men det gick inte. Då drog jag den till skrivbordet och försökte men det gick inte heller. Vad kan detta bero på?

Det står att filen jag vill få bort är ett Textutdrag, om man kollar på info.
Du skulle dra dit en mapp eller hårddisk – inte filen.
Citera
2010-02-12, 00:20
Medlem
Sl1vers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Du skulle dra dit en mapp eller hårddisk – inte filen.
Okej, gjort. Jag drog dit 'Dokument' mappen. Sen då? Finns inget alternativ som gör att jag kan ta bort den.

Ska jag bara låta den ligga där eller?
Eftersom det är mappen 'Dokument' så kan jag inte ta bort den pga att jag får ett meddelande som säger att den behövs.

Förövrigt så har jag avinstallerat Vuze och tagit bort mappen Vuze Downloads.
Senast redigerad av Sl1ver 2010-02-12 kl. 00:25.
Citera
2010-02-12, 00:26
Medlem
systems avatar
Dra in disken eller mappen. Markera den sedan och tryck på [–]-knappen (minus-) under fönstret för att ta bort den.
Citera
2010-02-12, 00:28
Medlem
Sl1vers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Dra in disken eller mappen. Markera den sedan och tryck på [–]-knappen (minus-) under fönstret för att ta bort den.
Okej, and that's it? Är den reparerad och klar nu?

EDIT: Irriterande nog får jag fortfarande upp den där jävla torrenten i Quicksilver.
Senast redigerad av Sl1ver 2010-02-12 kl. 00:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in