• 1
  • 2
2010-02-12, 17:07
Medlem
Tinnituss avatar
Jag tror det beror mycket på vad lägenheten är värd också.

Har du låg hyra och har köpt den för 5-10k så tror jag inte de tvingar dig att sälja den och flytta till en lägenhet med dubbla hyran, men det är säkert väldigt individuellt beroende på vilken handläggare man har och sånt där.

Har du däremot pyntat typ 100.000 eller nått för den, eller säg över 10k så kan de säkert tycka att det är läge att flytta...
Citera
2010-02-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trinitas
Ja tar det från början:

Jag gick på soc ett tag tills min far dog och fick ärva pengar. så jag slutade gå på socialbidrag och köpte en billig bostadsrätt med billig hyra så jag klarar av att bo där med mina 2800kr i månaden från försäkringskassan (Som jag får för att jag går på arbetsförmedlingen) bara det att jag visste inte att det bara gälde 430 dagar. Så när jag kommer in i fas 3 på arbetsförmedlingen som är väldigt snart så försvinner bidraget.

Så nu är frågan, hur ska jag gå tillväga och jag vill helst behålla lägenheten. har ni några bra förslag eller nån ide'

Socialen hjälper väll inte personer som har en köpesrätt?

var bor du ? jag kanske kan köpa den ?
Citera
2010-02-12, 19:17
Medlem
XeKaazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trinitas
Ja tar det från början:

Jag gick på soc ett tag tills min far dog och fick ärva pengar. så jag slutade gå på socialbidrag och köpte en billig bostadsrätt med billig hyra så jag klarar av att bo där med mina 2800kr i månaden från försäkringskassan (Som jag får för att jag går på arbetsförmedlingen) bara det att jag visste inte att det bara gälde 430 dagar. Så när jag kommer in i fas 3 på arbetsförmedlingen som är väldigt snart så försvinner bidraget.

Så nu är frågan, hur ska jag gå tillväga och jag vill helst behålla lägenheten. har ni några bra förslag eller nån ide'

Socialen hjälper väll inte personer som har en köpesrätt?

Prata med SOC, gråt nästan, om dom tycker synd om dig tror dom att du knarkar, dom tar prov och du visar negativt, du är jätteledsen, du får pengar. Toppen.
Citera
2010-02-13, 12:21
Medlem
trinitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internazionale8
var bor du ? jag kanske kan köpa den ?

Citat:
Ursprungligen postat av XeKaaz
Prata med SOC, gråt nästan, om dom tycker synd om dig tror dom att du knarkar, dom tar prov och du visar negativt, du är jätteledsen, du får pengar. Toppen.

Ja, jag ska nog prata med dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in