Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-02-11, 16:18
Medlem
WhoFortyTwos avatar
jo gissar att det är rätt forum men aja:

jo min data uppför sig lite konstigt, ibland trycker man på start knappen och den börjar starta men sedan stängs den bara av.

ibland startar den om av sig själv

och ibland (oftast) så startar man datorn och efter ett tag så blir skärmen svart och det står "no conection" eller något liknande.

har XP

och ja... jag har ingen aning om vad felet är och om någon har en aning så duma gärna ner det en aning xD kan inte mycket om datorer
Citera
2010-02-11, 16:22
Medlem
Phybers avatar
Om den går en stund när den har varit avstängd länge och sedan dör med en gång när du försöker starta upp den igen, kan det vara värmerelaterat. Att det står no connection på skärmen låter skumt dock...
Citera
2010-02-11, 16:27
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phyber
Om den går en stund när den har varit avstängd länge och sedan dör med en gång när du försöker starta upp den igen, kan det vara värmerelaterat. Att det står no connection på skärmen låter skumt dock...

kan vara värmen, men det största problemet är skärmen då det händer i stort sätt varje dag...
Citera
2010-02-11, 16:33
Medlem
incidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
kan vara värmen, men det största problemet är skärmen då det händer i stort sätt varje dag...

jag utgår från att det är en stationär iom "no connection". Mitt tips är att börja med att öppna upp och kolla så allt sitter på plats. främst grafikkortet.

Har du gjort några förändringar med datorn nyligen uppgraderingar etc?
Citera
2010-02-11, 16:39
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incident
jag utgår från att det är en stationär iom "no connection". Mitt tips är att börja med att öppna upp och kolla så allt sitter på plats. främst grafikkortet.

Har du gjort några förändringar med datorn nyligen uppgraderingar etc?

nope, och, em hur vet jag om allt sitter rätt?

och datorn kraschade just xD
Citera
2010-02-11, 16:40
Medlem
Roevarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
jo gissar att det är rätt forum men aja:

jo min data uppför sig lite konstigt, ibland trycker man på start knappen och den börjar starta men sedan stängs den bara av.

ibland startar den om av sig själv

och ibland (oftast) så startar man datorn och efter ett tag så blir skärmen svart och det står "no conection" eller något liknande.

har XP

och ja... jag har ingen aning om vad felet är och om någon har en aning så duma gärna ner det en aning xD kan inte mycket om datorer

Jag tror inte man kan fixa det här...
Citera
2010-02-11, 16:44
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roevarn

jippy...
Citera
2010-02-11, 16:44
Medlem
Logisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roevarn

Varför skulle man inte kunna göra det?

"No Connection" tror jag tyder på att skärmen inte är korrekt inkopplad, eller iallafall inte har någon anslutning till datorn. Det kan vara glapp i sladden eller något liknande. Du kan ju kolla det.
Kanske kan vara grafikkortet som leker också, har du något att byta ut och testa med?

Edit: I.o.m. att den startas om ibland så kan det vara värmerelaterat som någon ovan sade. Det brukar vara grafikkortet som jävlas i sådana här fall.
Citera
2010-02-11, 17:03
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisk
Varför skulle man inte kunna göra det?

"No Connection" tror jag tyder på att skärmen inte är korrekt inkopplad, eller iallafall inte har någon anslutning till datorn. Det kan vara glapp i sladden eller något liknande. Du kan ju kolla det.
Kanske kan vara grafikkortet som leker också, har du något att byta ut och testa med?

Edit: I.o.m. att den startas om ibland så kan det vara värmerelaterat som någon ovan sade. Det brukar vara grafikkortet som jävlas i sådana här fall.

tja, grafik kortet är samma som satt i när datorn köptes. den är väll ca 5 år gammal och har inte haft något större problem fören nu...

vet inte kanske den börjar bli gammal och skröplig?
Citera
2010-02-11, 17:06
Medlem
hasenfrasens avatar
Låter som svullna kondensatorer-symdromet. Läge att uppdatera datorn möjligen.
Citera
2010-02-11, 17:07
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Låter som svullna kondensatorer-symdromet. Läge att uppdatera datorn möjligen.

säg det till min plånbok xD
Citera
2010-02-11, 18:24
Medlem
Du kan alltid ta isär ALLT. Göra rent och sätta ihop alla delar och kablar ordentligt igen. Även moderkortet och processorn. Dessa 2 delar måste du vara noga med och leta efter skador på dom när du ändå håller på.

ALDRIG dammsuga när du gör rent.

Är det inte även nätagg orsaka såna fel när de håller på att gå sönder?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in