2010-02-11, 14:52
Bannlyst
Jag läser endel om olika artister på wikipedia. Och de mest intressanta är dem som inte haft perfekta karriärer. Tänk om man blir komplett, då har man inget att vänta på? Så den eviga filosofiska frågan, kan man ha ett för bra liv?
Citera
2010-02-11, 14:55
Medlem
Roevarns avatar
så som du formulerar det låter det som att om man har ett för bra liv är det dåligt. Sen är också frågan jävligt individuell, vad som är ett bra liv för Brad Pitt är nödvändigtvis inte ett bra liv för mig. Man kan ha ett perfekt liv, men att ha ett för bra liv låter som att det har blivit så bra så att det är dåligt
Citera
2010-02-11, 15:38
Medlem
Justlinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myspojken92
Jag läser endel om olika artister på wikipedia. Och de mest intressanta är dem som inte haft perfekta karriärer. Tänk om man blir komplett, då har man inget att vänta på? Så den eviga filosofiska frågan, kan man ha ett för bra liv?
Bra fråga...
Tror att om man är rik osv och gör det som man tycker är roligt och får ut en slags stimulans av det hela så kan man nog inte leva ett för bra liv.
Men pengar är dock inte allt!
Är man rik och ändå inte har ett roligt och stimulerande liv så gör ju pengarna ingen skillnad om du hade haft det bättre om du varit lite fattigare, eller vad tror ni?!
Citera
2010-02-11, 16:17
Bannlyst
Nej, det tror jag inte. Det är allmänmänskligt att inneha känslor som rädsla och oro.
Citera
2010-02-12, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av myspojken92

Idag med 5-6 miljarder tokskallar som bara väntar på nästa världskrig, nej! För 3000-4000 år sedan? Högst troligt! Perfekt hälsa givetvis, inga fiender...finns ingen anledning att anta att inte dom flesta som levde då hade ett perfekt liv. Men frågan om livet var för bra var väl inget man tänkte på, för livet var väl bra för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in