2010-02-11, 12:01
Medlem
Kannans avatar
Vi som studerar i Lund vet vad som väntar i maj, och varför inte starta en tråd om detta ett av Sveriges största arrangemang. Förra gången besöktes karnevalen av ca 400 000 människor (!) och inget talar väl för att det blir mindre i år

Så lundastudenter, ska ni vara aktiva under karnevalen? Någon som ska gå i tåget?
Citera
2010-02-11, 12:05
Medlem
sinologens avatar
Jag var lite aktiv förra gången men hoppade av eftersom jag inte kunde delta i några aktiviteter innan och inte heller i själva karnevalen. Är inte engagerad den här gången, dels för att jag inte tycker att det är så förbaskat roligt, dels för att jag redan har gjort en massa år med engagemang i annat.

Det är säkert roligt för många men det lockar inte mig så mkt, de ideella grejerna jag har ägnat mig åt har varit över en längre tidsperiod med en, som jag upplever det, ett längre utbyte rent vänskapsmässigt.
Citera
2010-02-11, 12:43
Medlem
LeopoldStotchs avatar
Hahah,. att köa i söndags i kylan med 48921 promille i kroppen hade inte varit kul. Jag antar att det blir jävligt kul att vara där oavsett om man jobbar eller itne. lär ju vara kopiöst mycket festande inne och ute och överallt, sålänge det inte krockar med allas tentor.
Citera
2010-02-11, 13:05
Medlem
Onebyones avatar
Vår föreläsare, läser i Lund, sa att de gör allt för att inte lägga in föreläsningar/tentor under karnevalsveckan, ingen kommer ändå
Citera
2010-02-11, 13:32
Medlem
pernil90s avatar
Jag gick upp klockan sex och tänkte köa, dock läste jag på deras hemsida att man inte fick vara med om man inte hade stämplat antagningsbesked alternativt studentleg så jag stannade hemma. Väldigt trist när man sen fick höra att så inte alls var fallet...

Hur som helst tror jag det kommer bli oerhört trevligt och man kan väl göra en hel del där även om man inte jobbar.
Citera
2010-02-11, 14:18
Medlem
Kannans avatar
Japp, det är skönt att universitetet anpassar sig, på LTH ska de iaf förskjuta tentaveckan en vecka framåt
Citera
2010-02-11, 15:36
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Japp, det är skönt att universitetet anpassar sig, på LTH ska de iaf förskjuta tentaveckan en vecka framåt
Schysst av LTH. Jag har min sista tenta i slutet av april så även om jag har en uppsats som ska in sen i juni finns det gott om tid för att aktivera sig i karnevalen.

Kön var riktigt mördande, särskilt efter att all sömn jag fått under natten var på en soffa jag däckade på under en knapp timme. Vi kom dit vid sextiden så vår köplats var riktigt bra. Det var skönt att ha ordentligt med kläder på sig, men det gjorde ju även köandet i AF-borgen till ett nytt helvete.

Angående aktivitet så tror jag att jag kommer aktivera mig i festmästeriet, men det återstår ju att se.
Citera
2010-02-11, 16:35
Medlem
Kannans avatar
Ja, vilket misstag man gjorde när man trodde att det var över bara för att man kom in i AF-borgen. Alla de sköna, varma kläderna förvandlades till helvetiska svettframkallare i den tjocka massan.

Utomhus var det rätt soft ändå, kom också runt sextiden. Men helvete vilken skillnad mot 2006 det måste ha varit. De som stod längst fram i kön då var där halv sju på morgonen I år hade man vid samma tidpunkt hamnat ungefär vid domkyrkan.
Citera
2010-02-11, 19:17
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Ja, vilket misstag man gjorde när man trodde att det var över bara för att man kom in i AF-borgen. Alla de sköna, varma kläderna förvandlades till helvetiska svettframkallare i den tjocka massan.

Utomhus var det rätt soft ändå, kom också runt sextiden. Men helvete vilken skillnad mot 2006 det måste ha varit. De som stod längst fram i kön då var där halv sju på morgonen I år hade man vid samma tidpunkt hamnat ungefär vid domkyrkan.

Läste att den som var först på plats hade börjat köa 22.47 dagen innan, riktigt hardcore.

Särskilt för att få jobba gratis i tre dagar
Citera
2010-02-11, 20:32
Medlem
qlx123s avatar
Själv drog man dit vid 7 och köade. Hade klätt på mig väl, förutom att jag körde med Converse! Helvete vad jag frös om fötterna. Trodde seriöst att jag skulle få amputera dem. Känndes bra att få komma in i AF-borgen 7 timmar senare.

Kan bli kul att jobba på carnevalen, men jag tror knappast att jag kommer köa nästa gång.
Citera
2010-05-04, 12:41
Medlem
Hallå, ni som vet... Om man kommer utifrån då, och inte pluggar i Lund, eller ens bor i närheten, är det värt att åka dit då? Bara för att se spektaklet, träffa folk och festa..? Eller är det ingen "sån grej"?
Citera
2010-05-04, 13:30
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vodka-princess
Hallå, ni som vet... Om man kommer utifrån då, och inte pluggar i Lund, eller ens bor i närheten, är det värt att åka dit då? Bara för att se spektaklet, träffa folk och festa..? Eller är det ingen "sån grej"?
Har du möjlighet att ta dig till karnevalen rekommenderar jag dig att göra det. Det är något av en folkfest när tåget går genom stan, och att sedan gå in på karnevalsområdet och äta och dricka lite är ju trevligt. Kollar du upp om det är någon artist du vill se är ju även det kul. Kommer du utifrån rekommenderar jag dig verkligen att ta del av något av de större nöjena. Spex, revy, show eller liknande är typiska lundatraditioner som är värda att uppleva åtminstone en gång i livet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in