2010-02-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednandslimy
Min sambo är i vecka 12. Det syns ordentligt. Hon är ganska smal och benig. Syns nog fortare då.
Jag är smal och benig, på mig syntes det inte förrän v.26.
Citera
2010-02-14, 22:47
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednandslimy
Min sambo är i vecka 12. Det syns ordentligt. Hon är ganska smal och benig. Syns nog fortare då.

Jag var i vecka 22 när jag fick använda ett 3cm snöre i stället för att knäppa med knappen mina vanliga jeans. Ingen reflekterade över att jag hade en 3cm snöre i stället då jag gick i mina normal kläder, d.v.s tighta stretsjeans med pösig collegetröja.

I Vecka 26 så fick jag lägga mina vanliga jeans i gaderoben och köpte 3 nummer större jeans mot min normala storlek. Dessa nya jeans hade fram till 8:ånde månaden. Sista månaden kuskade jag om kring i en träningsoverall.
Citera
2010-02-18, 09:42
Medlem
MissBlondies avatar
Hur går det,blir det tillökning i familjen?
Håller tummarna
Citera
2010-02-18, 22:04
Medlem
Lucky-nr13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlondie
Hur går det,blir det tillökning i familjen?
Håller tummarna

tyvärr måste jag säga det var falsk alarm....är både lättad och lite ledsen på samma gång
har desutom ett extrakilo att gå och irretera mig på nu hehe
tack för svaren iaf kram på er!
Citera
2010-05-01, 13:14
Bannlyst
mig kan man tror redan är gravid. men det är jag inte. var ballong mage iallafall jag förösker bli av med. ballong mage och inte gravid är inte kul, innan man blir gravid på riktigt så måste man bli av med ballong magen för annars kommer man sen när man väl blir gravid ha en dubbelt så tjock mage
Citera
2010-05-01, 17:51
Medlem
Den första graviditeten (om den fullföljs) blir hon inte lika fort tjock eller bara mindre tjock
om man jämför med hur tjock hon i allmänhet blir med antalet genomgångna graviditeter.

En väninna har en syster som länge varit lika smal som väninnan men systern som fick 5 barn
(katolik, i Spanien) har storlek 46. Min väninna har storlek 36 och har 2 barn (runt 20 år gamla).

Så flickaktigheten minskar med antalet fullgångna graviditeter, nästan alltid, det bara blir så!
Tyvärr.

Sedan hörde jag i den amerikanske tv-serien "Doctors" att vi generellt ökar i vikt 750 gram per år!
Det kan stämma för t ex jag vägde 55 kg som 18-åring till mina 171 cm men nu väger jag 78 kg (!) som 53-åring på något oförklarligt sätt!
Det trodde jag aldrig då.
Senast redigerad av AM 2010-05-01 kl. 17:55.
Citera
2010-05-02, 10:50
Medlem
AtroCiouss avatar
Det är helt omöjligt att svara på. När jag blev gravid så såg jag ut att vara i 6:e månaden redan i v8, en bekant såg inte ens ut att vara gravid dagen det var dags att föda. Extremt individuellt.
Citera
2010-05-03, 10:28
Medlem
Kompromissens avatar
Jag började nog se gravid ut runt 10e veckan, fick en mage fort. I slutet var jag en elefant. Från 52 kilo till 74 kilo vid inskrivning på förlossning. Mjukisbyxor is the shit fick jag lära mig. Är en storlek 34-36, väger 49 kilo nu 4 år senare.
Citera
2010-10-12, 17:23
Medlem
Min kusin syntes det ingenting på innan hon klämde fram fanskapet hon sa inget till föräldrarna heller :/
Citera
2010-10-15, 11:16
Medlem
Psyko Dads avatar
Väldigt olika. Vissa syntes det inte ens på fast de närmade sig slutstadiet på graviditeten & själv tycker jag att det syns direkt, Som sagt, väldigt olika,
Vissa går ju upp 30 kg & andra lägger inte på sig mer än 5 kg under graviditeten.
Citera
2010-10-15, 19:19
Medlem
Scherbatskys avatar
Väldigt, väldigt olika. På en av mina kompisar syntes det inte förrän i vecka 22-23 ungefär och på en annan syntes det direkt. De var ungefär lika smala innan graviditeterna.
Citera
2010-10-15, 21:06
Medlem
På många svullnar tarmarna upp tidigt i graviditeten, hormonerna gör så att matsmältningen går långsammare och många blir hårda i magen. Det gör att många ser lite tjocka ut tidigt. Men det tar några månader innan det är fostret och livmodern som "sticker ut", i början ligger det nere i bäckenhålan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in