Citat:
Ursprungligen postat av
Schering
Det är tyvärr fullt i innerstan, finns inte plats att bygga mer om du inte tänker börja bygga i parkerna.
Här har vi det igen. Tron att innerstadens yta en gång för alla är given och inte kan växa. Vad tror du egentligen att dagens innerstad bestod av för 150 år sedan? Just det, åkersfält och oreglerad bebyggelse. Nej du behöver inte "bygga i parkerna", bara utradera parkeringsfält och oreglerad köpladubebyggelse i samma takt som motsvarande sveptes undan till förmån för gatunät och kvartersbebyggelse för 100 år sedan. Rulla ut rutnätet, helt enkelt!
Det handlar inte om att bygga
i innerstad, det handlar om att bygga
mer innerstad där innerstaden idag slutar, så att innerstaden
växer.
Vad är det som är så fel i era hjärnor att detta blir omöjligt att ta in?