Citat:
Jasså? Jag vill ju till skillnad mot vissa andra hjälpa hemlösa att hitta boende, medan debattörer som du förespråkar långa köer. Man kan inte bo i en kö tyvärr.
Citat:
Nej jag jublar inte. Jag ser det som en konsekvens av hyresregleringen. Det hade inte behövt vara så, men nu är det vad det är.Samt din bristande logik (om man nu skulle ta dig på allvar). Jubla över ombildningar som
bara resulterar i att en antal människor tjänar pengar utan att anstränga sig och ett antal
lägenheter aldrig kan få marknadshyra eftersom dem övergår till att bli bostadsrätter !
bara resulterar i att en antal människor tjänar pengar utan att anstränga sig och ett antal
lägenheter aldrig kan få marknadshyra eftersom dem övergår till att bli bostadsrätter !
Citat:
Blir det bättre av att prisreglera menar du?
Citat:
Ja det är väl bra om det blir blandade boendeformer. I områden med mkt hyresrätter är det bra om det blir lite BRF:er är min starka tro. Ägande är bra då man inte bajsar i eget bo.
Kan du inte tala om vad du tycker om den nya ombildningspolitiken när det nu knappast
längre finns något av värde att sälja ut ? Och de löjjligt noggranna kontrollerna ? Så var
det minsann inte förr ! Men du får väl tänka dig tillbaka och jubla över Norr Mälarstrand
som såldes för 20.000 kr/m2.
längre finns något av värde att sälja ut ? Och de löjjligt noggranna kontrollerna ? Så var
det minsann inte förr ! Men du får väl tänka dig tillbaka och jubla över Norr Mälarstrand
som såldes för 20.000 kr/m2.