Frågor om EU, USA och "kriget mot terror" hör nog snarare hemma i Utrikes än i Inrikes.
Angående Reinfeldt så tror jag knappast han personligen hade så mycket att säga till om i beslutet.
Angående USA och påtryckningar därifrån, så tror jag inte de behövde göra särskilt mycket.
Storbritannien och Spanien lär ha pressat terror-frågan ganska hårt och har "en del" makt i EU-frågor. Ekonomiska frågor brukar vara någonting där Tyskland och Storbritannien är frontfigurer, och Tyskland kan väl även de påstås vara USA-vänliga i dessa anseenden också.
Så jag tror din kritik emot Reinfeldt är lite felplacerad, vore dock kul om journalister (denna kritik är inte riktad emot dig) gjorde lite research och kollade hur avtalet såg ut, då kunde man åtminstone kritisera någonting.
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Man har röstat ned förslaget, eller snarare röstat för att godkänna en resolution där man stipulerar att villkoren för Swiftavtalets godkännande aldrig var uppfyllt in the first place.
TACK EU-PARLAMENTET när alla staters regeringar har blivit bindgalna i dessa frågorna!
Handlar nog snarare om helt tvärtom vad du tror, om att EU inte har tillräckligt med makt i frågan eller att övervakningen inte är tillräcklig. Det är vad jag skulle gissa på, utan att egentligen veta någonting alls.