2010-02-10, 13:52
Medlem
731s avatar
Varför blandar man dator och konsol spel i samma forum? For att spara plats eller?

Ofta sa sitter man och försöker ge tips till nan snubbe bara for att 3-4 inlägg senare upptäcka att han har en konsol och att allt var förgäves. En annan irriterande detalj ar att man ständigt far navigera och filtrera bort konsol-trådarna for att se om nått nytt av intresse har skrivits.

Man skulle val kunna dela upp dem i datorspel och konsolspel?
Citera
2010-02-10, 13:54
Medlem
basseakers avatar
Jag håller med dig till 100% jag har avstått från att komentera på trådar där pga att jag inte vet om det är konsol eller pc
Citera
2010-02-10, 14:04
Medlem
HC47s avatar
Har för mig att detta varit uppe som förslag tidigare och jag kan inte fatta varför denna indelning inte finns. För mig känns det väldigt konstigt att det finns tre(!) olika forum för olika operativsystem men endast ett forum för spel, där allt från Nintendo DS till PC och Playstation 3 är inkluderat.

Så ja tack till en uppdelning!
Citera
2010-02-10, 14:05
Medlem
rotten_88s avatar
Väldigt bra fråga, såsom det är nu är ju högst osmidigt.
Citera
2010-02-10, 15:23
Medlem
ischs avatar
Jag vet att det har diskuterats flera gånger men jag tror vi får invänta spelmodsen för svar.
Citera
2010-02-10, 15:41
Medlem
b0gfettos avatar
Om TS i dom trådarna hade tänkt till lite så hade h*n skrivit vilken konsol alt dator det gäller i rubriken så blir det lättare för alla.
Citera
2010-02-10, 15:49
Medlem
731s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Om TS i dom trådarna hade tänkt till lite så hade h*n skrivit vilken konsol alt dator det gäller i rubriken så blir det lättare för alla.

Ja, fast allt for ofta gor ju folk inte det. Dessutom ser jag ingen anledning till varför jag som endast ar intresserad av PC ska behöva vada igenom alla andra plattformsdiskussioner
Citera
2010-02-10, 16:19
Medlem
Orzions avatar
Finns ju redan trådar som har en pc upplaga och en konsol upplaga känns bara naturligt att det är två olika forum.
Citera
2010-02-10, 17:13
Medlem
Red Machines avatar
Ett bevis på att det skulle funka bättre med uppdelade sektioner är MW2-tråden som gick från att vara oläsbar till ett stort nöje att läsa när den delades upp i en pc och en konsoldel. Känns även som allt onödigt bråk mellan fanboys skulle minska.
Citera
2010-02-10, 18:07
Medlem
Hatsepsuts avatar
Håller absolut med. Då skulle man även slippa sitta och läsa och bli nyfiken på spel bara för att efter xx antal lästa inlägg upptäcka att de enbart finns för konsol...
Citera
2010-02-10, 20:09
Medlem
731s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Känns även som allt onödigt bråk mellan fanboys skulle minska.

jo, det också
Citera
2010-02-10, 20:12
Medlem
farges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatsepsut
Håller absolut med. Då skulle man även slippa sitta och läsa och bli nyfiken på spel bara för att efter xx antal lästa inlägg upptäcka att de enbart finns för konsol...

Håller med, har blivit besviken x antal gånger för att ett spel inte finns till PC utan bara till ps3 och xbox360!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in