2010-02-10, 10:59
Medlem
yojiibochans avatar
Jag har varit tillsammans med flickvännen i snart två år (gött som fan!). Hur som helst så har jag fått höra att hon har hållit på med lite okult under sina yngre dagar och att hon faktiskt har stött på ett väsen lite då och då, dock ett snällt väsen som inte har gjort något speciellt. jag är alltid lika rädd över att vara själv i hennes rum då hon ibland lämnar rummet för diverse saker (ni förstår vad jag menar). hennes rum ligger till nere i källaren, gammalt om-renoverat hus.

trångt som fan är det, mörkt på nätterna intill pannrummet. Jag inbillar mig alltid att där står någon och tittar på mig när jag ska gå på dass, rummet intill hennes (om man skymtar blicken åt vänster så ser min in till pannrummet som är nyrenoverat, mörkt som fan är det). jag brukar alltid tända upp i alla rummen för jag tror tyvärr på spöken och andar, det har intresserat mig länge.

Hur som helst så har jag upplevt lite ruggiga saker ibland, trappan upp ifrån källaren till köket gillar jag inte, den är brant och jag får för mig att det är något som tittar på mig, påväg upp varje gång jag ska upp till köket. jag har även sett "orber" fara förbi mitt ansikte när jag suttit själv, jag har sett en plansch rivas ner framför ögat på mig en gång. då sprang jag ut ur rummet illa kvickt

Någon annan som stött på något liknande med orber och konstiga ljud ? (misstänker att det finns trådar som dessa redan, men jag kände mig tvungen att dela med mig av vad jag upplevt hitills).
Senast redigerad av yojiibochan 2010-02-10 kl. 11:01.
Citera
2010-02-10, 11:01
Medlem
Och så var det frågan då?

Jsag tror för min del att det är proppfullt med spöken och gastar i kåken.
Citera
2010-02-10, 11:03
Medlem
yojiibochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Och så var det frågan då?

Jsag tror för min del att det är proppfullt med spöken och gastar i kåken.

jag glömde ställa en fråga då du uppenbarligen börjat svara på min tråd före min ändring :P
Citera
2010-02-10, 11:07
Medlem
Heheh, jag märkte det.

Jo här hittad u nog många som varit med om sådant, jag har "tyvärr" aldrig uplevt det hela, ja att nån iaktar en kan man ju varit med om, men inte på det sätt du beskriver direkt.

Du verkar ju ganska skraj i kåken får man säga, vad säger flickvännen om det då?

Jag bor själv i en gammal kåk från 1800 talet och en del upplever att de hör att nån går i trappan bla. men jag har aldrig märkt nåt.
Citera
2010-02-10, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yojiibochan
Jag har varit tillsammans med flickvännen i snart två år (gött som fan!). Hur som helst så har jag fått höra att hon har hållit på med lite okult under sina yngre dagar och att hon faktiskt har stött på ett väsen lite då och då, dock ett snällt väsen som inte har gjort något speciellt. jag är alltid lika rädd över att vara själv i hennes rum då hon ibland lämnar rummet för diverse saker (ni förstår vad jag menar). hennes rum ligger till nere i källaren, gammalt om-renoverat hus.

trångt som fan är det, mörkt på nätterna intill pannrummet. Jag inbillar mig alltid att där står någon och tittar på mig när jag ska gå på dass, rummet intill hennes (om man skymtar blicken åt vänster så ser min in till pannrummet som är nyrenoverat, mörkt som fan är det). jag brukar alltid tända upp i alla rummen för jag tror tyvärr på spöken och andar, det har intresserat mig länge.

Hur som helst så har jag upplevt lite ruggiga saker ibland, trappan upp ifrån källaren till köket gillar jag inte, den är brant och jag får för mig att det är något som tittar på mig, påväg upp varje gång jag ska upp till köket. jag har även sett "orber" fara förbi mitt ansikte när jag suttit själv, jag har sett en plansch rivas ner framför ögat på mig en gång. då sprang jag ut ur rummet illa kvickt

Någon annan som stött på något liknande med orber och konstiga ljud ? (misstänker att det finns trådar som dessa redan, men jag kände mig tvungen att dela med mig av vad jag upplevt hitills).
Varför är du rädd, har aldrig sett små orber, men väl blixtar och blå eller vita klot stora som tennisbollar, de blå sprakar också. Rör du dem känns det som du får lite ström, inte så illa som en trasig kontakt. Om jag var du skulle jag fånga en och fota den. Men den torde gå genom handen på dig.

Det är inget att vara rädd för om de bara tittar på dig och åker förbi dig. Men börjar de göra dig illa, knuffa dig eller så bör du nog söka hjälp. Vilka ljud hör du då? Kolla om det finns något ställe som verkar nyare cement på. Låter som någon kan vara nergrävd i källaren.
Citera
2010-02-10, 18:58
Medlem
yojiibochans avatar
Citat:
Heheh, jag märkte det.

Jo här hittad u nog många som varit med om sådant, jag har "tyvärr" aldrig uplevt det hela, ja att nån iaktar en kan man ju varit med om, men inte på det sätt du beskriver direkt.

Du verkar ju ganska skraj i kåken får man säga, vad säger flickvännen om det då?

Jag bor själv i en gammal kåk från 1800 talet och en del upplever att de hör att nån går i trappan bla. men jag har aldrig märkt nåt.

Nja, hon säger bara att det inte är något att oroa sig för, de ska tydligen vara snälla andar, hon har berättat om någon gammal dam som hon sett förut i rummet, men den har inte gjort någon illa hitills.

det värsta jag var med om var att jag satt själv i hennes rum vid hennes dator, hon skulle upp och hämta vatten eller något. Plötsligt hör jag hur en plansch rivs ner från väggen, ungefär som om någon rev ner den med flit. jag kan konstantera att jag var helt själv i källaren den här gången
Citera
2010-02-10, 19:06
Medlem
Citat:
Nja, hon säger bara att det inte är något att oroa sig för, de ska tydligen vara snälla andar, hon har berättat om någon gammal dam som hon sett förut i rummet, men den har inte gjort någon illa hitills.

det värsta jag var med om var att jag satt själv i hennes rum vid hennes dator, hon skulle upp och hämta vatten eller något. Plötsligt hör jag hur en plansch rivs ner från väggen, ungefär som om någon rev ner den med flit. jag kan konstantera att jag var helt själv i källaren den här gången
akta dig det kan vara så att dom inte gillar dig och att du inkräktar på deras "ställe". men hittills verkar det lugnt. om jag hade vart ett spöke så hade jag gjort lite saker som till exempel studera människor. Jag menar man måste ju ha nått att göra.
Citera
2010-02-10, 19:21
Medlem
Nu är jag skeptiker, men inget säger att dessa "spöken" skulle uppleva världen som vi gör, dvs det kanske inte bara är att studera och gå rakt ignom väggar osv.

Vår värld kanske är helt kaotisk för dem.
Citera
2010-02-10, 19:52
Medlem
Citat:
Nu är jag skeptiker, men inget säger att dessa "spöken" skulle uppleva världen som vi gör, dvs det kanske inte bara är att studera och gå rakt ignom väggar osv.

Vår värld kanske är helt kaotisk för dem.
Jo det har du ju rätt i men varför är det så att ett spöken oftast brukar stanna inom samma område hela tiden? Det hela är väldigt skumt alltså. Själv vet jag inte om jag tror på spöken eller inte. Kanske, kanske inte i vilket fall så spelar det inte någon större roll i mitt liv...
Citera
2010-02-10, 20:01
Medlem
Jag vet inte, de kanske är nån lagrad enegi av personen som är bundet till en plats de hade starka känslor för på både gott och ont.

Jag vet inte heller om spöken verkligen är kvardröjande andar eller om de är någonting annat.

Man får väl anta att det finns någonting att finna här iaf då så många rapporter fins om fenomenet.

Själv har jag aldrig upplevt spöken eller spökerier, kanske är jag oemotaglig eller så struntar de i mig bara:-D
Citera
2010-02-11, 09:36
Medlem
Testa att fota rakt ut i rummet när du känner kylan. Har du tur fastnar något. Men gör klart för dig att du säkert får in det på datorn
Citera
2010-02-11, 22:37
Medlem
Blaavalens avatar
Citat:

Vad 17 betyder "orber"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in