2010-02-10, 01:27
Medlem
timmmys avatar
Hej!
Installerade om Windows 7 ultimate (piratkopierad men fullt fungerande) över Windows 7 p.g.a. jag ville få datorn extra ren. Allt gammalt sparas dock i en mapp som heter "windows.old", samt lite annat som jag INTE lyckats tagit bort. Följande felmeddelande kommer upp "You require permission from TrustedInstaller to make changes in this folder", när jag vill ta bort de sista som jag inte längre använder.

Min fråga är, hur gör jag för att totalradera i detta fall system (D?, då det endast ligger programvara som jag inte använder där. Har försökt med slänga i papperskorg-varianten, samt högerklicka på (D -> format, men inget av detta fungerar.

tacksam för tips!
Citera
2010-02-10, 01:35
Medlem
http://www.sevenforums.com/general-d...-deletion.html
Citera
2010-02-10, 05:50
Medlem
Du skulle ha installerat en ren version av Windows genom att starta upp datorn från Win DVD skivan så att du kunde formatera och installera ordentligt. Bara att gå in i bios till boot ordningen och se till att CD/DVD ligger före hårddisken.
Citera
2010-02-10, 18:22
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Du skulle ha installerat en ren version av Windows genom att starta upp datorn från Win DVD skivan så att du kunde formatera och installera ordentligt. Bara att gå in i bios till boot ordningen och se till att CD/DVD ligger före hårddisken.

Har försökt att få in CD/DVD före hårddisken i BIOS. Likväl installeras det över det gamla OS.

pc4life: laddade hem trustedinstaller grejjen, men nu står det istället "need permission from Jonas-PC", vilket är mitt datornamn. Har endast ett konto på datorn, och har ställt in "full kontroll" över samtliga saker som det går att göra med mappar etc.
Citera
2010-02-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Har försökt att få in CD/DVD före hårddisken i BIOS. Likväl installeras det över det gamla OS.

pc4life: laddade hem trustedinstaller grejjen, men nu står det istället "need permission from Jonas-PC", vilket är mitt datornamn. Har endast ett konto på datorn, och har ställt in "full kontroll" över samtliga saker som det går att göra med mappar etc.

Det enklaste du gör är att installera om igen, och då du kommer till fasen där man får välja hårddisk så går du på "avancerat" och väljer att formatera så raderas ALLT.

http://www.techtalkz.com/windows-7/5...-tutorial.html
Senast redigerad av pc4life 2010-02-10 kl. 19:32.
Citera
2010-02-10, 19:43
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Det enklaste du gör är att installera om igen, och då du kommer till fasen där man får välja hårddisk så går du på "avancerat" och väljer att formatera så raderas ALLT.

http://www.techtalkz.com/windows-7/5...-tutorial.html

Tack för den guiden! ska memorera de viktiga delarna & sen köra igen!
återkommer om nya problem uppstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in