• 42 126 online
  • 1 199 114 medlemmar
  • 62 126 136 inlägg
Svara
2010-02-09, 21:55
Medlem
Mycket fint skrivet av dig, 5av5! Hoppas allt blir som du vill att det ska vara, ta hand om dig!
Citera
2010-02-09, 22:07
Avstängd
rockdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damaris
Jag har en fråga, horse pundare har alltid intresserat mig.
Inte för att jag är intresserad av horse i sig men dem som brukar det. Egentligen två frågor...

1: Har hört folk som säger att H är bättre än sex, stämmer detta enligt dig? (inte att folk påstår det, utan att det stämmer som folk påstår)

2: Om du hade fått välja nu, och kan se tillbaka på hela ditt "ungdomsliv". Skulle du om du fått leva om ditt liv låtit bli att börja med H?
1. På sätt och vis ja, för man blir så avtrubbad och ointresserad av sex att det inte lockar överhuvudtaget. Den bästa känslan i världen är att få bli frisk när man är dålig på heroinet. Då är den känslan miljoner gånger bättre än sex.

2. Jag önskar att jag aldrig hade provat. Hade sparat så jävla mycket lidande och år i misär. Fy fan vad heroin har förstört mitt liv, och livet för dem omkring mig. Orkar knappt tänka på det, det är sån ångest att tänka på alla förstörda liv.
Citera
2010-02-09, 22:29
Medlem
topsids avatar
Fy fan vad hemskt! Riktigt bra skrivet,
5 av 5
Citera
2010-02-09, 22:45
Medlem
aero-88s avatar
Tvärbra rapport. 5/5!
Citera
2010-02-09, 22:54
Medlem
st0ckiss avatar
3/5
Bra skrivet, riktigt rolig läsning i början.

Men hur känns det så här i efterhand att ha dödat någon? Bara sådär rent kallblodigt och hårt?
Känns det lika bra för dig som det kändes för mig att läsa det?
Citera
2010-02-09, 23:11
Avstängd
rockdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Men hur känns det så här i efterhand att ha dödat någon? Bara sådär rent kallblodigt och hårt?
Känns det lika bra för dig som det kändes för mig att läsa det?
Skrev ju det. Har inte velat möta den ångesten på 10 år, har hellre knarkat ihjäl mig än att tänka på det. Har varit hundra procent säker på att det va mitt fel. Mycket därför jag inte stod ut med att vara drogfri. Så fort jag tände av tänkte jag på detta, och att det va mitt fel.
Citera
2010-02-09, 23:13
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Skrev ju det. Har inte velat möta den ångesten på 10 år, har hellre knarkat ihjäl mig än att tänka på det. Har varit hundra procent säker på att det va mitt fel. Mycket därför jag inte stod ut med att vara drogfri. Så fort jag tände av tänkte jag på detta, och att det va mitt fel.

Ja, det gjorde du, men jag ville provocera lite och få dig att känna dig ännu sämre Varför har du inte gjort det då? Klart det var ditt fel, det var du som satte pannan i stackarn.
Citera
2010-02-09, 23:16
Avstängd
rockdolls avatar
Citat:
Ja, det gjorde du, men jag ville provocera lite och få dig att känna dig ännu sämre Varför har du inte gjort det då? Klart det var ditt fel, det var du som satte pannan i stackarn.
Har varit på god väg många många gånger. Men alltid klarat mig, blivit hittad, någon som ringt ambulans eller fått lvu/lvm. Tyckte länge det kvittade om jag dog eller inte. Nu vill jag leva delvis för att leva för Lukas också.
Citera
2010-02-09, 23:23
Medlem
LagomLagoms avatar
Hej.

Gripande bra skrivet, man känner med dig. Du har straffat dig själv i 10år för det som hände; precis som du säger så tror även jag att Lukas skulle velat att du ska förlåta dig själv och börja resan mot ett bättre liv. Lev ett bra liv för hans skull och vårda hans minne.

Kämpa på

LL
Citera
2010-02-09, 23:36
Medlem
Nexorlights avatar
Citat:

du jag tror han mår dåligt nog.

fö tycker jag inte det var hans fel. han var 15 och visste knappast vad det var han gav sig in på. väl inne så var han ju knappast i kontroll utan heroinet styrde honom. kan å andra sidan fullt förstå hur han kan känna sig skyldig. att jag inte tycker han bär så mkt ansvar för lukas död så menar jag inte att han inte bär ngt ansvar för situationen som gav upphov till överdosen. tycker som ts sagt att han borde sluta och leva ett liv som lukas nu inte får chans att uppleva. har inte själv testat heroin eller varit beroende av det men har hört att det ska vara ett helvete att sluta men hoppas ts kan det...

lycka till!
Citera
2010-02-09, 23:52
Medlem
Haengquis avatar
Sådana här "tripprapporter" borde dagens ungdom läsa på anti-knarkföreläsningarna. FB kanske har en plats i den svenska skolan trots allt.
Citera
2010-02-10, 00:09
Medlem
Chts avatar
Blev jävligt illa till mods av att läsa det där.

Jag tror det är dig jag läst rapporter från förut.. Rent jävla misär, det också.
Vill säga att jag tror att du kommer bli ren. Men sen kommer jag alltid på mig själv med att jag inte har någon sympati för sådana som dig. Men du vill nog inte höra sånt nu.

Lycka till
Citera