Citat:
Ursprungligen postat av Snapper
Är heroin svår doserat? Hur lyckades ni få sån kraftig överdos? Tog ni i mer än vanligt eller vad var det som hände som gjorde att ni överdoserade?
Sen så har jag hört att när man överdoserar heroin så dör man smärtfritt och skönt. Stämmer det?
Har du fortfarande kontakt med Jimmy och Micke?
Hur länge mår man förjävligt när man tänder av på heroin?
Jag är inte rockdoll men jag kan svara ändå på några av frågorna iaf... 2 av mina vänner har dött i heroinöverdoser, jag tror inte dom led eller var direkt medvetna alls.
När jag själv överdoserade och höll på att dö minns jag bara att jag skulle skölja ur kanylen men det började snurra lite väl mycket och jag kände en plötslig impuls att bara lägga mig ner vilket jag gjorde och det svartnade sakta framför ögonen... tills jag vaknar till liv igen av att min mor står och skriker att jag är blå i ansiktet och en ambulansvårdare ger mig en spruta naloxon rakt in i underhudsfettet som kickar igång mig igen. Det var ingen smärta eller ens oro involverat alls...kände mig t om skön när jag kvicknade till i ambulansen och eftert att jag legat på sjukhuset i cirka en timme för övervakning var jag stabil nog att "skriva ut" mig själv och bege mig in till Malmö och dra hem till ett gäng vänner som om inget hade hänt. Jag lämnade dock sprutan hemma men hade mer heroin på mig som jag istället rökte på folie resten av natten.
När jag själv läser detta jag gjort frågar man kanske sig själv "varför?". Och det är någonting jag fortfarande inte kan svara på själv ens en gång...vet bara att heroin är den starkaste kraft jag mött i mitt liv och har sett detta pulver från helvetet fullkomligt styra människor däribland mig själv. Det är obehagligt.
När man har gått på heroin länge och tänder av helt utan några hjälpmedel så mår man för jävligt fysiskt i åtminstonde en vecka. Det psykiska kan sitta i hur lång tid som helst....