• 14 433 online
  • 1 203 351 medlemmar
  • 62 264 531 inlägg
Svara
2010-02-16, 10:42
Medlem
gabbamanes avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6612977.ab

tänkte på denna berättelse direkt.
Citera
2010-02-16, 20:08
Medlem
LeFakirs avatar
Fy farao vad sorgligt. Blir alldeles ledsen.

Bra skrivet, hoppas allt löser sig.
Citera
2010-02-16, 22:04
Medlem
brasskalles avatar
Riktigt bra skrivet, nog den bästa rapport jag läst
Citera
2010-02-16, 22:33
Medlem
Riktigt bra skrivet. All värme till dig för jag tror du behöver den.
Citera
2010-02-17, 16:17
Medlem
Misär och mörker, fyfan vilket elände. Att du delar med dig av sådana här händelser har möjligtvis en terapeutisk effekt kanske? För att berätta/skriva så detaljerat om någonting som de flesta nog hade förträngt är väldigt starkt. Jag känner en del personer som röker heroin då och då, men de var lite äldre när de började och kan hantera det... Har aldrig prövat själv och kommer aldrig att göra då jag sett vad det gjort med folk, och sådana här historier bekräftar mina insikter kring det ännu mer.

Jag hoppas innerligt att du lyckas reda ut ditt liv och kan må bra med dig själv, för du verkar vara en empatisk människa...
Citera
2010-02-21, 20:04
Medlem
Snappers avatar
Är heroin svår doserat? Hur lyckades ni få sån kraftig överdos? Tog ni i mer än vanligt eller vad var det som hände som gjorde att ni överdoserade?

Sen så har jag hört att när man överdoserar heroin så dör man smärtfritt och skönt. Stämmer det?

Har du fortfarande kontakt med Jimmy och Micke?

Hur länge mår man förjävligt när man tänder av på heroin?
Citera
2010-02-21, 20:16
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapper
Är heroin svår doserat? Hur lyckades ni få sån kraftig överdos? Tog ni i mer än vanligt eller vad var det som hände som gjorde att ni överdoserade?

Sen så har jag hört att när man överdoserar heroin så dör man smärtfritt och skönt. Stämmer det?

Har du fortfarande kontakt med Jimmy och Micke?

Hur länge mår man förjävligt när man tänder av på heroin?

Jag är inte rockdoll men jag kan svara ändå på några av frågorna iaf... 2 av mina vänner har dött i heroinöverdoser, jag tror inte dom led eller var direkt medvetna alls.

När jag själv överdoserade och höll på att dö minns jag bara att jag skulle skölja ur kanylen men det började snurra lite väl mycket och jag kände en plötslig impuls att bara lägga mig ner vilket jag gjorde och det svartnade sakta framför ögonen... tills jag vaknar till liv igen av att min mor står och skriker att jag är blå i ansiktet och en ambulansvårdare ger mig en spruta naloxon rakt in i underhudsfettet som kickar igång mig igen. Det var ingen smärta eller ens oro involverat alls...kände mig t om skön när jag kvicknade till i ambulansen och eftert att jag legat på sjukhuset i cirka en timme för övervakning var jag stabil nog att "skriva ut" mig själv och bege mig in till Malmö och dra hem till ett gäng vänner som om inget hade hänt. Jag lämnade dock sprutan hemma men hade mer heroin på mig som jag istället rökte på folie resten av natten.

När jag själv läser detta jag gjort frågar man kanske sig själv "varför?". Och det är någonting jag fortfarande inte kan svara på själv ens en gång...vet bara att heroin är den starkaste kraft jag mött i mitt liv och har sett detta pulver från helvetet fullkomligt styra människor däribland mig själv. Det är obehagligt.

När man har gått på heroin länge och tänder av helt utan några hjälpmedel så mår man för jävligt fysiskt i åtminstonde en vecka. Det psykiska kan sitta i hur lång tid som helst....
Senast redigerad av AntiAlias 2010-02-21 kl. 20:20.
Citera
2010-02-22, 13:34
Medlem
NegerKungs avatar
Mycket bra skrivet. Fick rysningar i slutet...
Citera
2010-02-22, 14:27
Medlem
Killnotes avatar
Sorglig historia, mycket sorglig
Skulle aldrig kunna komma över en väns död

Men förhoppningsvis så får denna tripprapport folk att avstå heroin
Citera
2010-02-22, 16:38
Medlem
Trollkarlen17s avatar
Riktigt jävla bra.
Citera
2010-02-22, 23:10
Medlem
Bangar_intes avatar
Helt sjukt bra skrivet, det rinner tårar längs mina kinder just nu. Tack för att du delade med dig.
Citera
2010-02-23, 00:07
Medlem
Vias avatar
Storbölar fast jag var så stukad nyss. 5/5 & skönt att se att du lever.
Citera