• 1
  • 2
2010-02-17, 19:40
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
Nu lånar jag din tråd lite gran, mitt studiebidrag hamnar alltid på farsans konto vilket resulterar i att jag måste ringa honom varje gång det har kommit. Jag vill såklart ha in det på mitt konto, vem ska jag kontakta för detta?

Hur gammal är du?
Innan du fyller 18 går det per automatik till en förälder. När du väl fyllt 18 skickas det ut en utbetalningsavi (om det inte finns en kontoanslutning). Studiebidrag utbetalas via Swedbank och du måste måste lägga till ditt egna konto i deras kontoregister för att få det in på ditt konto.
Citera
2010-02-17, 19:44
Medlem
Gunjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apan-N1
Hum. nu fick jag en liten misstanke om att du är under 18.

Eftersom att när du fyllt 18 kan du skaffa dosan och börja betala räkningar med mera på internet, då kan du samtidigt fixa ett visa kort som går att skriva in kort nr med mera och betala saker.
Men detta förutsätter att du fyllt 18 år, annars kommer du aldrig kunna skaffa dessa saker (Har själv försökt flera gånger när jag var under 18, trotts att föräldrar godkände, kan ej banken)

Fram tills att du är 18 år kan du bara har detta visa ung kort.

Nordea tillhandahåller Visakort till ungdomar under 18 år, så du verkar inte ha försökt speciellt hårt.
Citera
2010-02-17, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
Nu lånar jag din tråd lite gran, mitt studiebidrag hamnar alltid på farsans konto vilket resulterar i att jag måste ringa honom varje gång det har kommit. Jag vill såklart ha in det på mitt konto, vem ska jag kontakta för detta?

Swedbank "har hand om" studiebidrag och det går oftast fortast att kontakta dem, annars är det bara att gå till din bank och säga att du vill ha studiebidraget på ditt konto och de skickar iväg en blankett, detta sätt tar 2-3 veckor oftast och om du går till Swedbank så går det fortare
Citera
2010-02-17, 23:11
Medlem
Apan-N1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunja
Nordea tillhandahåller Visakort till ungdomar under 18 år, så du verkar inte ha försökt speciellt hårt.

Swedbank försökte jag hos!
Nordea har jag inte ens, och orkar man skaffa? nej för mycket att hålla reda på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in