2010-02-09, 14:21
Medlem
Oblazas avatar
Hej, det är så att jag ska åka ner till österrike om några veckor, och jag har några korkade frågor som jag tänkte att ni kunde hjälpa mig svara på

1) Kan tullens hundar lukta sig till en påse JWH-018? Jag antar att dom inte kan det eftersom dom "lär" sig känna lukten på olika narkotika, och JWH-018 kan ju vara utblandat med diverse?

2) Vad är straffet att smuggla ca 5g spice? Och hur stor är risken att tullen stoppar en buss full med ungdomar som åker Sverige -> Österrike v. 9 - Självklart går det inte att svara på till 100 %, men vad tror ni?

3) Var är smidigast att lägga påsen? I resväskan? I Fickan? Någonstans på bussen? Inlindat i något osv. - Kom med egna erfarenheter

Ledsen om frågorna är korkade, men ingen anledning till att vara otrevlig

Tack på förhand / Oblaza
Citera
2010-02-09, 14:27
Medlem
IgorTks avatar
Är inte expert, men det är nog ingen fara.
Citera
2010-02-09, 15:13
Medlem
Phoques avatar
När jag åkt över gränsen till Danmark och Tyskland så har jag aldrig varit med om att bilen/bussen blivit genomsökt. Så jag tror att risken är väldigt liten! Men jag skulle nog ha påsen i någon innerficka som inte syns så bra Dom kan ju be en tömma jackfickorna om dom är riktigt jävliga, om man då har påsen i tröjfickan så klarar man sig nog bättre! Men jag har ingen aning egentligen, bara en personlig teori
Citera
2010-02-09, 15:25
Medlem
Tyler89Durdens avatar
Ha påsen under ditt säte. Om det skulle bli ett stickprov på bussen (vilket lär vara oddsen 0.000001) så säger du bara att du inte hade en aning om att det låg "DÖDS"knark under dig
Citera
2010-02-09, 15:32
Medlem
alexkiings avatar
Vill du va på en riktig säker sida kan du slita upp skosulan under skon och sen lägger du den där under och limmar ihop det igen, inte så stor risk att dom sliter sönder dina skor om du skulle bli stoppad
Citera
2010-02-09, 15:58
Medlem
Oblazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexkiing
Vill du va på en riktig säker sida kan du slita upp skosulan under skon och sen lägger du den där under och limmar ihop det igen, inte så stor risk att dom sliter sönder dina skor om du skulle bli stoppad

Nackdelen är dock att jag får slita sönder skona själv sen när jag är framme?

Funderar på att lägga påsen i "lilla smala fickan" som finns på dom flesta jeans..
Citera
2010-02-09, 16:11
Medlem
alexkiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oblaza
Nackdelen är dock att jag får slita sönder skona själv sen när jag är framme?

Funderar på att lägga påsen i "lilla smala fickan" som finns på dom flesta jeans..

Ja det är ju nackdelen med det, annars tar du ett par gamla skräpskor som du kan ha ligga i väskan. Lägga det i "lilla smala fickan" borde ju funka, dock inte lika säkert ifall dom visiterar dig. En del är mer noggranna än andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in